Toyota Material Handling Finland - Vanderlanden yritysosto vahvistettu

Lehdistötiedote   •   Touko 18, 2017 14:40 EEST

Maaliskuussa julkistettu Toyota Industries Corporationin (TICO)ja Vanderlanden yrityskauppa on hyväksytty kilpailuviranomaisten toimesta.

Hollantilainen Vanderlande on globaali markkinajohtaja lentokenttien matkatavaran ja rahdin käsittelyjärjestelmissä sekä verkkokaupan pakettikäsittelyn automaatiossa kattaen myös varastojen täysautomatisoinnin. Vanderlande täydentää TICO:n ja siihen kuuluvan Toyota Material Handling Groupin nykyistä laajaa tuote- ja palveluvalikoimaa älykkään täysautomaation ja ohjelmistojen osalta. TICO/Vanderlande – yhdistelmä tulee olemaan vahva globaali toimija logistiikkaratkaisujen toimittajana kattaen sovellukset manuaalitoiminnoista aina täysautomaatioon asti.

Vanderlande tulee säilyttämään nimensä sekä yritysidentiteettinsä ja se tulee jatkamaan itsenäisenä toimijana oman kansainvälisen verkostonsa kautta entiseen tapaan. Euroopan markkinoilla Vanderlande tulee toimimaan läheisessä yhteistyössä sisaryritys Toyota Material Handling Europen kanssa.

Lisätietoja:

Toyota Material Handling EuropeJonas Lindell, Senior Corporate Communications Officer E-mail: jonas.lindell@toyota-industries.eu

Toyota Material Handling Finland Oy

Pasi Nieminen, Toimitusjohtaja, Toyota Material Handling Finland Oy

E-mail: pasi.nieminen@fi.toyota-industries.eu

Puh: +358 40 901 4401

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen johtava materiaalinkäsittely- ja sisälogistiikkaratkaisujen toimittaja. Toyotan tehtävänä on tuottaa, palveluja, ratkaisuja ja tuotteita, joiden avulla voidaan kehittää sisälogistiikan tuottavuutta, sisälogistiikan prosesseja sekä varasto- ja logistiikkatiloja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät Kalmar Light-sarjan trukit, monipuoliset jälkimarkkinointipalvelut, koulutuspalvelut, Toyota Racking Solutions -varastokalusteet, automaatioratkaisut ja Toyota I_Site – kalustonhallintajärjestelmä, jonka avulla voidaan johtaa sisälogistiikan tuottavuutta ja kustannuksia. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 41,4 miljoonaa euroa. TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.