Lähimaksaminen käyttöön Tokmanni-konsernin myymälöissä

Lehdistötiedote   •   Touko 05, 2014 09:00 EEST

Pohjoismaiden suurimman halpakauppakonserni Tokmannin myymälöissä voi jatkossa maksaa ostoksensa myös lähimaksuominaisuudella. Lähimaksaminen eli ostosten maksaminen maksukorttia vilauttamalla nopeuttaa pienten ostosten maksamista.

Lähimaksaminen on mahdollista kaikissa yli 140 Tokmannin, Tarjoustalon, Robinhoodin, Maxi-Makasiinin, Maxi-Kodintukun ja Säästöpörssin myymälässä, kun ostosten loppusumma on alle 25 euroa.

Lähimaksamisella tarkoitetaan sitä, että asiakas laittaa lähimaksuominaisuudella varustetun korttinsa maksupäätteen vasemman reunan lähelle, jolloin laite tunnistaa kortin ja veloittaa ostoksen asiakkaan tililtä. Lähimaksaminen perustuu samaan tekniikkaan kuin sirukortit.

Tokmanni-konsernissa uskotaan asiakkaiden omaksuvan uuden maksutavan nopeasti.

– Lähimaksaminen nopeuttaa asiointia kassoillamme, sillä tunnuslukua ei tarvitse näppäillä. Lähimaksuominaisuudella varustettujen maksukorttien määrä kasvaa vauhdilla, joten halusimme ottaa palvelun käyttöön ensimmäisten joukossa Suomessa, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Tokmanni-konsernin myymälöissä asiakasta muistutetaan lähimaksuominaisuudesta maksupäätteessä olevalla kaarisymbolilla ja maksupäätteen näytössä lukevalla tekstillä.

TOKMANNI OY

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuvat ovat kuvituskuvia Tokmanni-konsernin aiemmista myymäläavajaisista. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.