Tokmanni otti ruplan maksuvälineeksi itärajalla

Lehdistötiedote   •   Elo 28, 2013 13:25 EEST

Tokmanni-konserni alkoi vastaanottaa Venäjän ruplia seteleinä kymmenessä myymälässään syyskuun alussa. Ruplien avulla konserni haluaa palvella Suomessa vierailevia venäläisasiakkaita aiempaa paremmin.

Rupla käy maksuvälineenä konsernin Haminan, Imatran, Joensuun, Kajaanin, Kiteen, Kuhmon, Kuusamon, Lappeenrannan, Sotkamon ja Suomussalmen myymälöissä.

Maksuvälineenä hyväksytään seteliruplat, ja vaihtorahat asiakas saa euroina. Myymälän kassalla asiakkaan ostosten loppusumma ilmoitetaan sekä euroina että ruplina. Käytäntö on tuttua Tokmannille, sillä konsernin keväällä avatussa Tornion myymälässä voi maksaa Ruotsin kruunuilla.

Tokmannin halu palvella venäläisasiakkaita entistä monipuolisemmin ei rajoitu pelkästään valuutan vastaanottamiseen.

– Kesän aikana olemme reagoineet asiakkaiden toiveisiin muun muassa lisäämällä myymälän
myymäläradioon venäjänkielisiä tiedotuksia, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Heikki Väänänen, toimitusjohtaja
p. 020 728 6044, etunimi.sukunimi@tokmanni.fi