Uusi Robinhood Lahden Karistoon

Lehdistötiedote   •   Marras 09, 2011 13:03 EET

Kauppakeskus Karisma avasi ovensa Lahden Karistossa marraskuun 3. päivänä. Karisma on 34 000 neliömetrin suuruinen ostosparatiisi, jossa tavaroita ja palveluja tarjoaa 80 eri yrittäjää. Kauppakeskuksen suojissa toimii myös edullisten hintojen Robinhood-tavaratalo.

Kauppakeskus Karismassa sijaitsevan koko perheen tavaratalo Robinhoodin avajaisia vietettiin torstaina marraskuun 3. päivänä klo 10.00.

Kauppakeskus Karisma sijaitsee valtatie 4:n varrella, minkä ansiosta myös Robinhood-myymälään on sujuvat liikenneyhteydet. Kauppakeskuksen pysäköintihalli tarjoaa tilaa yli tuhannelle autolle, ja lisäpaikkoja on pihatasossa.

Myymäläpinta-alaa uudessa Robinhoodissa on 3 500 m2. Lisäksi liikkeen yhteyteen avataan 520 m2:n puutarhamyymälä. Robinhoodin mittavasta valikoimasta löytyy tuotteita elämän eri tilanteisiin ja tarpeisiin: koko perheen vaatetus sekä vapaa-ajantuotteet, kodintekstiili- ja sisustustuotteet, taloustavarat ja ajankohtaiset sesonkituotteet, viihde-elektroniikka, työkalut, teknokemian tuotteet sekä elintarvikkeita. Lisäksi myymälässä on Veikkauksen palvelupiste. Robinhoodin perusperiaatteiden mukaisesti koko tuotevalikoima on aina kilpailukykyisen edullisesti hinnoiteltu. Ostoskäynti Robinhoodissa tarjoaa elämyksiä ja yllätyksiä myös muuten kuin halpojen hintojen muodossa: tarjolla on paljon tuotteita, joita muualta ei löydy.

Myymälän henkilökunta koostuu 24 työntekijästä. Asiakkaita palvellaan pitkin aukioloajoin: maanantaista perjantaihin 9-21, lauantaisin 9-18 ja sunnuntaisin 12-18. Myymäläpäällikkönä toimii Eino Haverinen.

”Lahti on erinomainen kauppapaikka, ja olemme tyytyväisiä saadessamme avata tänne upouuden, nykyaikaisen halpahintamyymälän”, toteaa Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Voimakkaan kasvustrategiansa mukaisesti Tokmanni-konserni tulee lähivuosina kasvattamaan myyntipinta-alaansa yli 10 000 neliöllä vuodessa. Tämä toteutetaan laajentumalla sekä täysin uusille myymäläpaikkakunnille että etsimällä nykyisille myymälöille uusia, suurempia tiloja.

LISÄTIETOJA:

toimitusjohtaja Heikki Väänänen, Tokmanni-konserni, puh 020 728 6044

Tokmanni-konserni on Suomen suurin halpakauppaketju. Konserniin kuuluu yhteensä 149 myymälää myymäläketjujen Tokmanni, Tarjoustalo, Robinhood ja Maxi-Kodintukku alla. Konserni yhdistää kaikki myymäläketjunsa yhden Tokmanni-ketjunimen alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Myymäläverkosto kattaa koko Suomen etelästä pohjoiseen ja idästä länteen. Pohjoisin myymälä on Rovaniemellä ja eteläisin Hangossa. Myymäläketjujen lisäksi konsernilla on oma verkkokauppa. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 711 miljoonaa euroa. Tokmanni-konserni työllistää tällä hetkellä noin 3 000 henkilöä.