Täysin uudenlainen raudoitekonsepti mahdollistaa entistäkin monimuotoisempien betonirakenteiden helpomman detaljoinnin.

Trimble julkistaa Tekla Structures 2017 –ohjelmiston rakennusalalle

Trimble on tänään julkistanut uudet versiot rakennesuunnitteluun, esivalmistukseen ja rakennustuotantoon suunnatusta Tekla Structures 2017 -ohjelmistosta. Teklan innovaatiot ja tietomallinnusratkaisujen jatkuva kehitys edistävät rakennesuunnittelun, rakennustuotteiden esivalmistuksen ja työmaan tehokkuutta.

“Uudessa Tekla Structures -versiossa olemme keskittyneet parantamaan rakennusprosessin yhteistoimintaa ja mallinnusmenetelmiä, koska ne vaikuttavat suoraan tuottavuuteen työryhmissä ja projekteissa”, kertoo Trimblen tuotekehitysjohtaja Ville Rousu. “Uudessa ohjelmistossa tuomme käyttäjille monia täysin uusia työkaluja ja automatisointimahdollisuuksia. Näillä työkaluilla käyttäjämme voivat laajentaa toimintamahdollisuuksiaan ja varmistaa yhdessä projektin eri osapuolien kanssa, että kaikki ovat ajan tasalla.”

Tekla Structures 2017: uuden sukupolven menetelmiä ja entistä parempaa yhteistyötä

Tekla Structures ‑tietomallinnusohjelmiston uusimmassa versiossa suoraan mallinäkymässä mallintamista on kehitetty edelleen, joten tarkan rakennemallin luonti on entistä nopeampaa ja helpompaa. Ohjelmistossa on entistä tehokkaampi mallitiedon luokittelutyökalu osien etsimistä ja tarkistamista varten, sekä parannetut ominaisuudet tietojen raportointiin. Projektikoordinaatisto helpottaa insinööritoimistojen ja arkkitehtien yhteistyötä tietomallinnuksen työnkulussa, kun koordinaatit ovat yhdenmukaisia ja paikkansapitäviä. Yhteistyötä arkkitehtien kanssa tehostaa myös uusi laajennus, joka mahdollistaa monimutkaisen rakenteiden mallinnuksen Tekla Structures ‑ohjelmistossa Rhino/Grasshopper-editorilla.

Betonirakenteiden suunnittelijoille Tekla Structures 2017 ‑ohjelmistossa on uuden sukupolven raudoitusmenetelmä, jonka avulla käyttäjät voivat luoda ja muokata raudoitteita entistä joustavammin monimuotoisille betonirakenteille. Ainutlaatuisen valuyksikköominaisuuden avulla kaikkien valukohtaisten tietojen hallinta ja raportointi on tehokasta ja helppoa.

Betonielementtien valmistuksessa uuden version sisältämät tiedonsiirtolinkit parantavat tuotannonhallintaa tehostamalla detaljoinnin ja tuotannon välistä tiedonkulkua. Uusi työkalu betonielementtien asetteluun muottipöydälle tehostaa mallipohjaista tuotannon suunnittelua, nopeuttaa suunnitteluprosessia ja ehkäisee inhimillisiä virheitä tiedonsiirrossa.

Teräsrakenteiden suunnittelijat voivat uudella versiolla mallintaa taivutettuja teräslevyjä suoraan mallinäkymässä. Nyt monimutkaistenkin taivutettujen levyjen mallinnus on helppoa ja havainnollista. Työkalulla voi luoda monimuotoisia muotoja yksinkertaisista taivutetuista kulmatuista taitettuihin profiileihin, spiraalimaisiin palkkilevyihin, kanavien siirtymäosiin, monimutkaisiin taitettuihin paneeleihin ja niin edelleen.

Piirustusten tuottamiseen tehdyt parannukset helpottavat piirustusten muotoilua ja tekevät siitä entistä joustavampaa. Uudet piirustusominaisuudet auttavat varmistamaan suunnittelutarkoituksen selkeän viestittämisen. Uusi detalji-kirjasto on tuottavuutta lisäävä työkalu, joka vähentää toistuvaa työtä piirustusten viimeistelyssä.

Lisätietoja uudesta versiosta on osoitteessa https://www.tekla.com/2017/

Saatavuus