AirBaltic laajentaa maksutapavalikoimaansa Trustlyn avulla

Lehdistötiedote   •   Tammi 31, 2018 09:00 EET

Eurooppalainen maksulaitos Trustly on tänään ilmoittanut yhteistyöstä uuden kumppanin, latvialaisen airBaltic-lentoyhtiön, kanssa.

Sopimuksen myötä airBalticin asiakkaat voivat maksaa lippuja ja palveluita verkossa suoraan pankkitililtään käyttäen pankkinsa tukemaa ja Trustlyn maksupalvelun mahdollistamaa digitaalista varmennusta.

Tästä päivästä alkaen Trustlyn verkkomaksupalvelut ovat airBalticin brittiläisten, ruotsalaisten, saksalaisten, virolaisten ja puolalaisten asiakkaiden käytettävissä. Vuoden 2018 ensimmäisen puoliskon aikana uusi maksujärjestelmä otetaan käyttöön vielä kuudessa muussa maassa. Kun Trustly huolehtii kaikista airBalticin pankkisiirtomaksuista ja talous- ja täsmäytysraportit hoituvat keskitetysti, lentoyhtiö voi keskittyä uusien asioiden hankkimiseen uusilla markkinoilla.

Trustlyn palvelun kautta asiakkaat voivat maksaa verkossa helposti ja turvallisesti, jolloin ostostapahtumien kesken jäämisen todennäköisyys pienenee. Lisäksi verkkokauppiaiden tapahtuma- ja käyttökustannukset pienenevät ja huijausten määrä laskee, eikä maksujen käsittelyyn ei enää tarvita useita välikäsiä.

”Useiden maksutapojen tarjoaminen pienentää ostokynnystä ja kasvattaa airBalticin myyntiä. Lisäksi se parantaa palveluamme – asiakkaat voivat valita itselleen helpoimman ja tarpeitaan parhaiten vastaavan maksutavan. Tulevaisuudessa airBaltic keskittyy palvelemaan lentoja hakevia asiakkaita ja yksinkertaistamaan heidän käyttökokemustaan kaikkien digitaalisten kanavien kautta”, airBalticin myynti- ja markkinointijohtaja Jouni Oksanen sanoo.

”Meille on ilo saada airBaltic kumppaniksemme. Autamme yritystä tarjoamaan lokalisoituja maksupalveluita sekä sen kotimarkkinoilla että kehittyvillä markkinoilla. Suurin osa asiakkaista etsii ja ostaa lentonsa nykyään verkossa, joten hinnoittelun selkeys, maksutapojen turvallisuus sekä asiakkaiden mieltymysten mukaisten vaihtoehtojen tarjoaminen ovat matkailusivustoille ja verkkokauppiaille välttämättömyyksiä. Muuten asiakkaat suuntaavat muualle”, Trustly UK:n johtaja Mike Parkinson sanoo.

Tietoa Trustlysta
Trustly Group AB on ruotsalainen vuonna 2008 perustettu FinTech-yritys, joka tarjoaa nopeita, yksinkertaisia ja turvallisia verkkomaksuja suoraan pankkitililtä. Trustlyn B2B-maksuratkaisut houkuttelevat maailmanlaajuisia verkkokauppa-, rahoituspalvelu-, matka- ja peliyrityksiä. Yrityksen on ennustettu olevan yksi eurooppalaisista yrityksistä, jotka mullistavat FinTechCity Londonin rahoitusalan palvelusektorin. Vuosina 2015 ja 2016 Trustly valittiin Dagens Industri -lehden Gasell-yritykseksi.

Trustlylla on 150 työntekijää, ja se tarjoaa palveluitaan 29 maassa sekä yhdistää yli 190 pankkia Euroopassa. Trustly on Ruotsin Finanssivalvonnan valvoma ruotsalainen maksulaitos, jolla on lupa tarjota maksupalveluita EU:n/ETAn alueella. Lue lisää osoitteessa www.trustly.com.

AirBaltic
AirBaltic (AIR BALTIC CORPORATION) on vuonna 1995 perustettu osakeyhtiö, joka kuuluu maailman täsmällisimpiin lentoyhtiöihin. Se tarjoaa lentoja Baltian alueelta 60 kohteeseen Euroopassa, Lähi-idässä ja Itsenäisten valtioiden yhteisössä. Sen pääasiallinen omistaja on Latvian valtio, joka omistaa 80,05 % osakkeista. Lars Thuesen omistaa osakkeista noin 20 % kokonaan omistamansa Aircraft Leasing 1 SIA:n kautta. AirBalticilla on 30 lentokonetta, joista 7 on Bombardier CS300 -koneita, 11 Boeing 737 -koneita ja 12 Bombardier Q400Next Gen -koneita. AirBaltic on saanut useita kansainvälisiä palkintoja erinomaisuudestaan, innovatiivisista palveluistaan ja liiketoiminnallisista saneerauksistaan. Vuonna 2012 airBaltic oli kymmenen maailman innovatiivisimman yrityksen joukossa Airlinetrendsin listalla. AirBaltic oli maailman täsmällisin lentoyhtiö kahtena vuonna peräkkäin, 2014 ja 2015.

Kommentit (0)