Nordic Capital ostaa valtaosan Trustlysta Bridgepointilta ja muilta osakkeenomistajilta

Lehdistötiedote   •   Maalis 14, 2018 14:18 EET

Eurooppalainen verkkomaksutarjoaja Trustly ilmoitti tänään, että sen ostaa Nordic Capital Fund IX ("Nordic Capital"). Nordic Capital tukee Trustlya sen pyrkiessä maailman johtavaksi verkkopankkimaksujen tarjoajaksi.

Trustlyn suurin osakkeenomistaja Bridgepoint Development Capital myy kaiken pääomansa Trustlyssa, mutta yhtiön johto, perustajat ja sijoitusyhtiö Alfvén & Didrikson jatkavat yhtiön tärkeinä osakkeenomistajina.

Nordic Capital on Euroopan suurimpia yksityisiä pääomasijoittajia ja sillä on ylivoimainen maksukäytäntö. Sen ansioihin alalla sisältyy maksualusta Bamboran kehittäminen maailman maksumarkkinoiden johtajaksi sekä onnistunut sijoitus Pointiin, maksupääte- ja ohjelmistoyritykseen.

Oscar Berglund, Trustlyn toimitusjohtaja: "Siirtyminen kohti verkkopankkipohjaisia maksuratkaisuja on vasta lastenkengissään ja katsomme eteenpäin uusiin innovaatioihin ja niiden toimeenpanoon, jotta sekä kuluttajien että kauppiaiden olisi helpompi, turvallisempi ja nopeampi tehdä verkkomaksuja. Olemme mielissämme yhtiökumppanuudesta Nordic Capitalin kanssa, jonka tuki on meille arvokasta, kun laajennamme alaamme, tuotevalikoimaamme ja kasvamme maantieteellisesti. Haluan kiittää myös Bridgepoint Development Capitalia heidän erinomaisesta panoksestaan viimeisten kolmen vuoden aikana."

Fredrik Näslund, yhtiökumppani, Nordic Capital -rahastojen neuvonantaja: "Suorat pankkisiirrot ovat maksualan tulevaisuutta ja Trustly johtaa tätä muutosta. Tämä sijoitus sisältyy olennaisesti Nordic Capitalin maksualan sijoitusstrategiaan, ja seurattuamme yhtiötä vuosia, olemme vakuuttuneita heidän liiketoiminnastaan ja vaikuttuneita siitä, mitä yhtiön perustajat ja johto ovat rakentaneet viimeisten kymmenen vuoden aikana. Nordic Capital näkee Trustlyn hyvin strategisena maksualustana, jolla on ainutlaatuisia ominaisuuksia. Aiomme tukea johtotiimiä ja yhtiön perustajia heidän matkallaan, jonka päämääränä on tulla maailmanlaajuiseksi tililtä-tilille-infrastruktuurin ylläpitäjäksi tarjoamalla pääomaa ja kokemusta edellisistä menestyksekkäistä maksualan sijoituksistamme."

Johan Dahlfors, Bridgepoint Development Capitalin osakas: “On ollut kunnia työskennellä näin lahjakkaan ja motivoituneen tiimin kanssa kehittääksemme Euroopan johtavaa verkkopankkien verkkomaksujen tarjoajaa. Edistys, jonka tiimi on saavuttanut omistuksemme aikana, on ollut omaa luokkaansa, kun Trustly on kasvattanut jalanjälkeään Euroopan halki, sijoittanut yhtiön infrastruktuuriin ja tiimiin, kuten myös teknologiseen alustaansa. Olemme vakuuttuneita siitä, että Trustly on hyvässä paikassa jatkaakseen vahvaa kasvuaan rakenteellisesti kasvavilla markkinoilla, joilla vallitsee pitkäaikainen myötätuuli ajantasaisille tililtä-tilille-siirroille.”

Citi toimi Trustlyn osakkaiden yksinomaisena taloudellisena neuvonantajana. Trustlyn ja Citin suhteeseen kuuluvat myös maksuliikennepankkipalvelut, sillä Citi on yksi Trustlyn tärkeimmistä pankkikumppaneista.

Tony McLaughlin, Citin kansainvälisen maksuliikenteen johtaja: ”Trustly on etujoukoissa muuttamassa maksualaa. Olemme innokkaita olemaan heidän pankkikumppaninsa ja tukemaan heidän kansainvälistä kasvuaan."

Liiketoimea koskevat tavanomaiset lakisääteiset hyväksynnät sekä Ruotsin Finanssivalvonnan hyväksyntä. Osapuolet ovat sopineet, että eivät paljasta taloudellisia yksityiskohtia.

Tietoa Trustlysta

Trustly Group AB on ruotsalainen vuonna 2008 perustettu FinTech-yritys, joka tarjoaa nopeita, yksinkertaisia ja turvallisia verkkomaksuja suoraan pankkitililtä. Trustlyn B2B-maksuratkaisut houkuttelevat maailmanlaajuisia verkkokauppa-, rahoituspalvelu-, matka- ja peliyrityksiä. Yrityksen on ennustettu olevan yksi eurooppalaisista yrityksistä, jotka mullistavat FinTechCity Londonin rahoitusalan palvelusektorin. Vuosina 2015 ja 2016 Trustly valittiin Dagens Industri -lehden Gasell-yritykseksi.

Trustlylla on 150 työntekijää, ja se tarjoaa palveluitaan 29 maassa sekä yhdistää yli 190 pankkia Euroopassa. Trustly on Ruotsin Finanssivalvonnan valvoma ruotsalainen maksulaitos, jolla on lupa tarjota maksupalveluita EU:n/ETAn alueella. Lue lisää osoitteessa www.trustly.com.

Kommentit (0)