Gran Canaria on myös suomalaisten suosikki.

TUI selvitti: Näihin kohteisiin eurooppalaiset matkustavat pääsiäisenä

Espanja, Egypti, Turkki, Kreikka ja Kap Verde – nämä ovat eurooppalaisten viisi suosituinta lomakohdetta tänä pääsiäisenä. Säännöllisesti julkaistava TUIn lomakartta kertoo eurooppalaisten matkailijoiden suosikkikohteet eri vuodenaikoina.

Kuten viime vuonnakin, eurooppalaisten suosituimpana pääsiäislomakohteena jatkaa Gran Canaria ja kakkosena seuraa Teneriffa. Kanariansaarten lisäksi myyntitilastojen mukaan suosituimmat kohteet ovat Turkin Antalya, Egyptin Hurghada, sekä klassikkokohde Mallorca. Suomalaisten mieltymykset ovat linjassa muiden eurooppalaisten kanssa: tosin viidettä sijaa meillä pitää Rodos Mallorcan sijaan.

TUIn lomakartasta näkee myös yksittäisten maiden lomamieltymykset. Esimerkiksi saksalaisten lomailijoiden ykköskohde pääsisäisenä on edelleen Mallorca, kun taas ranskalaisilla se on Marrakech. Britit suuntaavat pääsiäisenä pidemmälle, sillä heidän listaltaan löytyyvät myös Jamaika ja Meksiko. Yleisenä trendinä TUIn lomakartasta on nähtävissä Turkin ja Egyptin vahva paluu.

Suomalaisten TOP5 pääsiäiskohteet:

1. Gran Canaria
2. Teneriffa
3. Antalya
4. Hurghada
5. Rodos

Nopeimmat voivat vielä löytää pääsiäiseksi äkkilähdön lämpöön esimerkiksi Gran Canarialle, Teneriffalle tai Rodokselle TUIn pääsiäissivulta.