CERABOND X: TYROLITin uusi hiomalaikka valloittaa maailmaa

Lehdistötiedote   •   Joulu 03, 2019 14:26 EET

Vaativiin käyttökohteisiin suunniteltu CERABOND X -hiomalaikka on nyt ollut markkinoilla yli puoli vuotta, ja eri puolilla maailmaa tehdyt testit ovat todistaneet sen olevan luokkansa aggressiivisin laikka. Teräksen ja ruostumattoman teräksen jäysteenpoistoon, loveamiseen ja pintahiontaan suunniteltu laikka on otettu hyvin vastaan erityisesti teräsrakenneteollisuudessa, telakoilla ja valimoissa.

CERABOND X -hiomalaikan suosio piilee TYROLITin ainutkertaisessa sidostustekniikassa. Keraamiset jyvät sidostetaan niin, että laikka saa vertaansa vailla olevat käyttöominaisuudet.

”TYROLIT perustettiin jo 100 vuotta sitten, ja olemme hioneet sidostustekniikkaamme siitä lähtien. Markkinoilla on monia sintrattuja alumiinioksidilaikkoja, mutta mikään niistä ei päihitä CERABOND X:n suorituskykyä, sillä kukaan muu ei pysty sidostamaan jyviä samalla tavalla kuin me”, kertoo TYROLITin tuotepäällikkö Wolfgang Gruendler ja jatkaa: ”Olemme erittäin ylpeitä tästä tuotteesta. Meille CERABOND X on enemmän kuin hiomalaikka. Se on uraauurtavan innovaation symboli ja lippulaivatuote, joka edustaa kaikkien TYROLIT-hiomatuotteiden vahvuuksia.”

Kanadalaisessa terästeollisuusyrityksessä CERABOND X:n G-suhde havaittiin peräti 85 % paremmaksi kuin merkittävimmän pohjoisamerikkalaisen kilpailijansa. G-suhde ilmaisee työkappaleesta poistetun materiaalimäärän ja laikan kulumisen välisen suhteen.

CERABOND X -laikkojen halkaisija on 115–230 mm ja paksuus 4–7 mm. Kysy lisätietoja paikalliselta TYROLIT-jälleenmyyjältä.

• Liikevaihto 2018: noin 670M€
  • Työntekijöitä: noin 4600