Uusi diginyrkki vie valinnanvapauden maailmalle: Lääkärihinta.fi ja Palvelutili yhteen

Lehdistötiedote   •   Elo 31, 2017 07:00 EEST

”Tavoitteemme on ratkaista kansalaisten ja maakuntien valinnanvapauden ongelmat”

Smartum Palveluseteli -järjestelmää operoiva Palvelutili Oy ostaa Lääkärihinta.fi-palvelun kehittäneen eMedi Innovations Oy:n. Tiimit yhdistyvät heti, ja toimivat jatkossa yhteisen, myöhemmin julkaistavan nimen alla.

Yrityskauppa kokoaa saman katon alle kattavan ymmärryksen sekä julkisen puolen, sote-palveluntuottajien että asiakkaiden tarpeista. Palvelutilin SaaS-palvelua käyttää jo nyt 60 kuntaa ja maakuntaa hoitaakseen sote-palveluihin liittyvää maksuliikennettä vuosittain yli 100 000 palvelutapahtuman ja 40 miljoonan euron arvosta.

Lääkärihinta.fi on Suomen johtava julkisten ja yksityisten sote-palveluiden vertailuun ja valitsemiseen tarkoitettu sivusto, jota käyttävät kymmenet tuhannet kuukausittain. Jatkossa palvelun tavoitteena on tukea kansalaisia yhä laajemmin ja vahvemmin terveyteen liittyvissä päätöksissä.

”Yksi valinnanvapauden suurimmista ongelmista on se, ettei kukaan ratkaise sote-uudistuksen ongelmia käyttäjälähtöisesti”, sanoo Palvelutilin toimitusjohtaja Matti Parpala. ”Soten tavoitteet saavutetaan vain, mikäli markkinasta tulee läpinäkyvä ja asiakkailla on mahdollisuus äänestää jaloillaan”, hän jatkaa.

”Rakennamme sote-valinnanvapauteen työkalun, jossa asiakkaan tarpeet todella toteutuvat. Yhteisillä tiedoilla ja taidoilla voimme auttaa kansalaista löytämään hänelle parhaan palveluntarjoajan ja täten luoda kannustimet palveluntarjoajille tuottaa mahdollisimman laadukkaita ja kustannustehokkaita palveluja”, jatkaa eMedi Innovations Oy:n toimitusjohtaja Kristian Ahlers.

Uusi kumppanuus on heti tositoimissa mm. Keski-Uudenmaan sote-alueella, joka on päättänyt hyödyntää henkilökohtaisen budjetin ja suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilussaan Palvelutilin ratkaisua.

Palvelutili Oy on palvelusetelioperaattori, jonka asiakkaita ovat 60 kuntaa ja maakuntaa. Palvelutili hoitaa sote-palveluihin liittyvää maksuliikennettä vuosittain yli 100 000 palvelutapahtuman ja 40 miljoonan euron arvosta. Yhtiön tavoitteena on viedä kuluttajalähtöisiä valinnanvapaus- ja rahoitustyökaluja myös ulkomaille.