Vaana tekee valinnanvapaudesta totta - sote-uudistuksesta riippumatta

Lehdistötiedote   •   Marras 07, 2017 05:52 EET

Smartumista maaliskuussa 2017 eriytynyt Palvelutili Oy lanseeraa tänään nimen Vaana, ja tuottaa jatkossa kattavasti palveluita valinnanvapauden toteuttamiseksi. Vaana tarjoaa työkalut valinnanvapauden kaikkiin muotoihin, joita ovat tulevaisuudessa ainakin palveluseteli, asiakasseteli ja henkilökohtainen budjetti. Lisäksi Vaana tarjoaa pitkän kokemuksensa turvin asiantuntija-apua valinnanvapauden toteuttamiseen.

Uusi brändi on jatkoa elokuussa toteutuneeseen yrityskauppaan, jossa Palvelutili Oy osti Lääkärihinta.fi –vertailuportaalin kehittäneen eMedi Innovations Oy:n. Vaana tarjoaa jo nyt palvelusetelien järjestämiseen soveltuvan maksuliikennepalvelun lähes 60 kunnalle ja tulevalle maakunnalle, joiden yhteenlaskettu väestöpohja on yli miljoona ihmistä.

"Valinnanvapauden kustannussäästöt ja kannustimet hoidon parantamiseen toteutuvat vasta silloin, kun kansalaiset pystyvät todella vertailemaan ja tekemään hyviä päätöksiä omista palveluistaan", sanoo Vaanan toimitusjohtaja Matti Parpala.

Nykyisten palvelusetelikuntien lisäksi Vaana on jo nyt mukana toteuttamassa uusia palvelumuotoja muun muassa STM:n ja hallituksen kärkihankkeessa, jossa kokeillaan henkilökohtaisen budjetin toteutusta Keski-Uudellamaalla. Keski-Uudenmaan palveluntuottajien haku on juuri avautunut osoitteeseen keski-uusimaa.vaana.fi.

Monipuoliset sote-palveluiden järjestämistavat yleistyvät vauhdilla jo ennen sote-uudistusta ja jopa siitä riippumatta. Vaana auttaa kuntia ja tulevia maakuntia varmistamaan, että sote-ratkaisut toimivat kustannustehokkaasti, mutkattomasti ja ilman toimittajalukkoja niin, että sekä tavallinen kansalainen että hallinto pysyvät muutoksessa mukana.

Vaana on valinnanvapauteen erikoistunut asiantuntijayritys, jolla on laaja-alainen kokemus sote-palveluista ja teknologiasta. Mahdollistamme sosiaali- ja terveyspalveluiden vertailun ja valinnan sekä sujuvan rahoituksen ja hallinnon.

Tarjoamme kunnille ja maakunnille asiantuntija-, vertailu- ja maksuliikennepalveluita valinnanvapauteen. Ratkaisumme mahdollistavat asiakasseteleiden, palveluseteleiden ja henkilökohtaisen budjetin helppokäyttöisen ja kustannustehokkaan hallinnoinnin sekä palveluntarjoajien vertailun.

Vaanan asiakkaina on jo nyt lähes 60 kuntaa ja maakuntaa yli miljoonan ihmisen asukaspohjalla.

Seuraa Vaanaa
Twitterissä
LinkedInissä

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/fi/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.