Viaplayn persoonallinen markkinointikampanja hyödyntää uudenlaista viestintää

Lehdistötiedote   •   Marras 11, 2013 12:29 EET

Viaplay käynnistää tänään uuden markkinointikampanjansa ”Tämä on Viaplay – mutta voit kutsua sitä millä nimellä haluat”. Konseptin pyrkimyksenä on vahvistaa Viaplayn asemaa Pohjoismaiden johtavana tv-sarjojen, elokuvien ja urheilun suoratoistopalveluna.

Kuluttajien katsomiskäyttäytyminen muuttuu yhä nopeammin. Asiakas voi katsoa mitä haluaa, miten haluaa ja milloin haluaa, aivan omilla ehdoillaan. Tämän vuoksi Viaplayn uudenlainen viestintä perustuu kuluttajan yksilölliseen näkökulmaan ja näkemykseen ”minun Viaplay on erilainen kuin sinun”.

TV-sarjojen, elokuvien ja urheilun ylivoimaisen kattavan tarjonnan kuvaamisen sijaan tarkoituksena on antaa esimerkkejä Viaplayn tarjoamista yksilöllisistä mahdollisuuksista. Asiakkaiden tarpeiden vahvistaminen näkyy keskeisesti Viaplayn uudessa konseptissa, joka pyrkii nostamaan esiin Viaplayn leikkisyyden, intohimon ja viihteellisyyden. Tämä on samalla alku tarinalle, jonka keskipisteenä on sanansaattajana toimiva asiakas.

Viaplayn uusi markkinointikampanja antaa katsojalle pääroolin. Kampanja korostaa sitä, että käyttäjien kokemukset Viaplaysta voivat poiketa toisistaan. Jokainen käyttää palvelua eri tavalla ja katsoo erilaisia ohjelmia. Yksi haluaa katsoa kerralla kaikki TV-sarjan tuotantokaudet, toinen puolestaan on kiinnostunut katsomaan toimintaleffoja. Uuden kampanjan nimi on ”Sen nimi on Viaplay, mutta voit kutsua sitä millä nimellä haluat”, kertoo Viaplayn maajohtaja Sanna Reunanen.

Kampanja käynnistyy 11. marraskuuta TV:ssä, verkossa ja suoramarkkinointina. Konsepti perustuu kuluttajiin, jotka kuvailevat ”omaa” Viaplayta itseironisella ja humoristisella tavalla eri teemojen, kuten Maailman pelastajien -TV, I love you -TV ja Laiskottelijoiden-TV kautta. Tulossa on myös interaktiivinen testi, missä voi selvittää oman ”Viaplay-profiilin”. Testin tuloksena on traileri, jonka voi jakaa Facebookissa.

Viaplay on käytettävissä seuraavissa laitteissa: PC, Mac, Android ja iOS-matkapuhelimet ja -tabletit, LG Smart TV, Samsung Smart TV, Philips Smart TV, Panasonic Smart TV, Xbox 360 sekä PlayStation® 3

Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Morgenland.

Lue lisää Viaplaysta osoitteesta: www.viaplay.fi

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi kaikki NHL-ottelut suorina lähetyksinä. Voit käyttää Viaplayta niin verkkosivujemme kautta, iOS sovelluksella, Android-laitteilla, Smart TV-televisioilla, Viasat-bokseilla  ja pelikonsoleilla (Playstation ®3, Xbox 360).

Lue lisää osoitteessa www.viaplay.com