Viasatin kanaville ja Viaplay-palveluun lisää urheilua 1.9.2013 alkaen

Lehdistötiedote   •   Elo 23, 2013 12:30 EEST

Viasatin tarjoama urheilusisältö uudistuu. Viasat välittää jatkossa hankkimaansa urheilusisältöä Viasat Hockey Finland, Viasat Hockey-, Viasat Sport-, Viasat Golf -kanavilla sekä Viaplay-palvelussa.

Myös Pohjoismaiden johtava suoratoistopalvelu Viaplay laajentaa uusien urheilulähetysoikeuksiensa myötä urheilutarjontaansa Suomessa 1.9.2013 alkaen.

Viasatin urheilutarjonnassa tapahtuvat muutokset 1.9.2013 alkaen ovat:

Viasat Hockey Finland- ja Viasat Hockey -kanavien kautta välitettävät urheilulähetykset

• NHL
    • Viasat Hockey Finland -kanavalla on katsottavissa 6-7 ottelua viikossa, otteluiden määrä vahvistuu viikottaisten peliaikataulujen mukaan
    • Viasatin kanavilla (Viasat Hockey Finland, Viasat Hockey, Viasat Sport ja NHL Xtra) on yhteensä katsottavissa kaikki NHL-ottelut suorina lähetyksinä (noin 1300 ottelua)
    • Kaikki prime time -ottelut Viasat Hockey Finland -kanavalla selostetaan suomeksi, muut kanavan NHL-ottelut alkuperäiskielellä
    • Viasat Hockey -kanavalla ottelut selostetaan alkuperäiskielellä
    • Viasat Hockey Finland -kanavan otteluvalinnat ovat erillisiä Viasat Hockey -kanavan otteluvalinnoista (päällekkäisyyksiä voi ilmetä, ei aina prime time -otteluissa)
    • Viaplay-palvelussa on katsottavissa kaikki NHL-ottelut suorina lähetyksinä ja Viasat Hockey Finland -kanavan suomeksi selostetut ottelut
    • Viaplayn NHL Gamecenter -palvelussa katsottavissa kaikki NHL-ottelut
  • KHL
  • 150 ottelua kaudessa suomeksi selostettuna Viasat Hockey Finland -kanavalla
  • KHL-ottelut myös Viaplay -palvelussa
  • SHL (= Swedish Hockey League), entiseltä nimeltään Elitserien
    • Viasat Hockey Finland -kanavalla 1-2 ottelua viikossa.
  • HockeyAllsvenskan
    • Sekä Viasat Hockey- että Viasat Hockey Finland -kanavalla yksi ottelu viikossa

NHL-, KHL-, SHL- ja HockeyAllsvenskan- lähetykset näkyvät 1.9.2013 jälkeen yksinoikeudella Viasatin kanavilla, eivätkä ne enää ole Nelonen Pro -kanavien valikoimassa.

Viasat Golf -kanavalla välitettävät suorat urheilulähetykset

• Golf European Tour
  • Golf Major
  • Golf PGA Tour
  • Golf Ryder Cup
  • Golf Solheim Cup

Kaikki yllä mainitut golf-lähetykset näkyvät 1.9.2013 jälkeen yksinoikeudella Viasat Golf -kanavalla, eivätkä ne enää ole Nelonen Pro -kanavien valikoimassa.

Muut Viasatin urheiluoikeudet

• NFL (Nelonen Pro:lla 3 ottelua viikossa runkosarjassa ja jatkopelejä, Viasatilla satunnaiset ottelut ja Viaplaylla 4-6 ottelua viikoittain)
  • Koripallo: Koripallon Euroliiga
  • Jalkapallo: Saksan Cup, Englannin FA Cup, The Capital One Cup (Englanti), kansainväliset ottelut (kilpailuotteluita ja mahdollisia harjoitusotteluita)
  • Nyrkkeily (Top Rank, Matchroom Boxing)
  • Beach Volleyn World Tour ja MM-kilpailut
  • NASCAR (Jaettu Nelonen Pro:n kanssa, molemmat näyttävät koko kauden)
  • Speedway

Yllä mainittujen lajien lähetykset näkyvät 1.9.2013 jälkeen Viasatin välittäminä mm. Viasat Sport -kanavalla sekä Viaplayssa.

”Viasat että Viaplay satsaavat nyt isosti urheilusisältöön Suomen markkinoilla. Olemmekin tyytyväisiä voidessamme tarjota suomalaisille asiakkaille entistä laajemman ja monipuolisemman urheilukattauksen. KHL, NHL ja SHL (ent. Elitserien) yhdessä golfin ja muiden tarjoamiemme urheilulajien lähetysten kanssa ovat erittäin houkuttelevia sisältöjä suomalaisille urheilufaneille”, kertoo Johannes Leppänen, Viasat Finland Oy:n toimitusjohtaja.

Viaplayn urheilutarjontaan kuuluvat 1.9.2013 alkaen seuraavat lajit:

• Jääkiekko: NHL, NHL Gamecenter, KHL, SHL (ent. Elitserien) ja HockeyAllsvenskan
  • Amerikkalainen jalkapallo: NFL
  • Koripallon Euroliiga
  • Jalkapallo: Saksan Cup, FA Cup, The Capital One Cup ja kansainväliset ottelut
  • Nyrkkeily: Top Rank, Matchroom Boxing
  • Beach Wolley: World tour ja MM-kilpailut
  • NASCARin Sprint Cup Series
  • Speedwayn GP ja MaailmanCup
  • Golf: Golf European Tour, Golf Major, Golf PGA Tour, Golf Ryder Cup, Golf Solheim Cup

Viaplayn urheilutarjonta on saatavilla PC- ja Mac-tietokoneilla, älypuhelimilla, taulutietokoneilla, PlayStation® 3- ja Xbox 360 -pelikonsoleissa sekä älytelevisioissa.

Viasat Finland Oy
Puh: 040 162 1761
johannes.leppanen@viasat.fi

Viaplay:

Janette Cohen
Puh: +46 (0)73 6991978
janette.cohen@viaplay.com

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. MTG on Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiö CTC Median pääomistaja. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Modern Times Group on kasvuyritys ja se on tuottanut 13,3 miljardin kruunun myynnin ja 2,1 miljardin kruunun liiketuloksen vuonna 2012. MTG:n A- ja B -osakkeet on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä (MTGA ja MTGB).

Viaplay

Viaplay on Skandinavian johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, kolmannen osapuolen verkoissa ja Internetissä. MTG on myös Venäjän johtavan riippumattoman CTC Media-televisioyhtiön suurin osakkeenomistaja. Lisätietoja osoitteessa www.mtg.se.

Kommentit (0)