Keraaminen liesi hohtavan puhtaaksi – helposti ja nopeasti!

Keittiön liedet ja keittotasot kehittyvät ajan myötä. Vuosia sitten lieden tehtävä oli keskittynyt yksinkertaisesti ruuan valmistukseen, mutta nykyään ajan henki vaikuttaa myös teknisiin yksityiskohtiin, muotoiluun ja toimivuuteen. Tunnettu saksalainen yritys SCHOTT AG, maailman johtava keraamisten tasojen valmistaja, kehitti vuonna 1971 CERAN® keraamisen keittotason, joka mullisti keittoliedet maailmanlaajuisesti niin teknisesti kuin ulkonäöltäänkin. Nyt keraamiset keittotasot ovat vähitellen korvaamassa perinteiset liedet.

Keraamisen lieden puhdistus ja ylläpito on vaatinut vahvoja erikoisaineita ja -välineitä pinttyneen, kiinnipalaneen lian puhdistamiseksi. Mutta vain harvat tarjolla olevista ratkaisuista puhdistavat lieden tehokkaasti ja vaivattomasti. Vileda on yhteistyössä SCHOTT’n kanssa kehittänyt täysin uuden ratkaisun, joka pystyy poistamaan niin pinttyneen, kiinnipalaneen lian, tahrat kuin rasvankin keraamiselta liedeltä – ja jopa pelkän veden avulla.

Mutta kuinka pinttynyt, kiinnipalanut lika voidaan poistaa vahingoittamatta herkkää keraamista lasipinnoitetta? "Tämän mahdollistavat keraamiselle pinnoitteelle suunnitellun hankauspinnan miljoonat erikoislasihelmet, joiden kovuusluokka on sama kuin keraamisen lasipinnan. Likaa kovempina ne irrottavat lian, mutta eivät naarmuta itse pinnoitetta“, kertoo tuotekehityspäällikkö Stefan Duda Viledalta. "Varmistimme myös, ettei irtoava lika naarmuttaisi CERAN® keraamista pintaa vaan kerääntyy siististi ja tehokkaasti sienen pintarakenteeseen.

Jopa vaikeasti puhdistettava pinttynyt ja harmaa, kuultava kalvo, joka jää lieden pintaan metallilastalla tai perinteisellä liinalla puhdistettaessa, ja joka yleensä irtoaa ainoastaan vahvoilla kemiallisilla aineilla, saadaan helposti puhdistettua tämän erikoissienen avulla.

Ensimmäisen puhdistusvaiheen jälkeen keraamisen lieden pintaan jää helposti raitoja ja heijasteita neste- ja rasvakalvoista. Tähänkin ongelmaan Vileda® Active Scrub puhdistussieni tuo ratkaisun: toisen puolen mikrokuituliina pyyhkii tehokkaasti lian, rasvan ja ylimääräiset nesteet. Lopputuloksena on raidaton, hohtavan peilimäinen kiilto – ja pitkäikäinen keraaminen liesi.

Vileda® Active Scrub Keraamisen lieden puhdistussieni löytyy hyvin varustetuista päivittäistavaramyymälöistä n. 1,90€ hintaan (suositusvähittäishinta).

• hankaussienet
  • keittiö