Viledan vinkit pikasiivoukseen - koti nopeasti edustuskuntoon!

Jos siivous on jäänyt viime tippaan ennen kevään juhlia tai vieraat ilmoittavat yllättäen tulostaan, pitää koti saada pikavauhtia siistiksi. Silloin ovat hyvät neuvot tarpeen. Viledan pikasiivousvinkkien avulla siivoat kotisi nopeasti edustuskuntoon!

Kodin eri huoneissa on omat niksinsä, joilla yleisilmeen saa näyttämään siltä, kuin kaikki paikat olisi siivottu huolella nurkkia myöten. Käymällä jokaisessa huoneessa tietyt asiat läpi saat helposti siistin kodin ja vieraiden silmissä olet siivonnut monta päivää!

Ota rauhallisesti, älä stressaa. Nyt pistetään koti edustuskuntoon pikavauhtia!

Eteinen

Siisti eteinen antaa hyvän ensivaikutelman ja siksi sen siivous on tärkeää. Vie ensimmäiseksi pois ylimääräiset takit ja muut tavarat eteisestä, jotta vieraiden kengät ja päällysvaatteet mahtuvat sinne.

Eteiseen kertyy myös helposti kuraa, joka on helppo siivota 1-2 Spray® heti-valmis-mopilla. Mikrokuituisessa mopissa on kätevä pesuainesumutin, ja siksi sankoa ei tarvita lainkaan, ja moppi on aina valmiina käyttöön.

Vileda 1-2Spray heti-valmis-moppi

Olohuone

Sormenjäljet ja lika ikkunoissa vaikuttavat koko huoneen yleisilmeeseen, joten pyyhi tahrat ainakin niistä ikkunoista, jotka ovat vieraiden näkyvillä. Kevyesti kostutettu mikrokuituliina on kätevin ja toimivin valinta tähän tehtävään, ja säästää aikaa kiireessä. Viledan mikrokuituisella WINDOW ikkunaliinalla puhdistat ikkunat ja lasipinnat puhtaiksi nopeasti - eikä ikkunoihin jää raitoja tai nukkaa.

Vileda WINDOW Ikkunaliina

Seiniin ja lattiaan syntyneet tahrat on helppo poistaa Vileda® Miraclean tahranpoistosienellä. Sen kanssa kannattaa kuitenkin olla viisaasti varovainen, sillä se on erittäin tehokas, eikä sovi aroille pinnoille. Miracleanin avulla puhdistat pikaisesti myös kahvi- ja teepinttymät kahviastioista.

Valjasta robotti tekemään työt puolestasi! Lattianpuhdistus sujuu itsestään Vileda® Relax robotti-imurin tai Vileda® Virobi robottimopin avulla, ja voit itse keskittyä siivoamaan kodin muita kohteita.

Vileda Relax robotti-imuri

Keittiö

Keittiössä on yleensä paljon rasvatahroja ja pinttynyttä likaa, minkä vuoksi koko tila näyttää helposti epäsiistiltä. Aikaa ei kannata tuhlata pintojen hankaamiseen tehottomilla välineillä. Vileda® KITCHEN keittiöliina 2in1 on suunniteltu varta vasten keittiön puhdistukseen ja se poistaa rasvaisen lian vaivattomasti ja hellävaraisesti keittiön aroiltakin pinnoilta!

Vileda KITCHEN Keittiöliina

Tiskaa astiat pois pöydiltä ja tasoilta tai laita ne astianpesukoneeseen. Pesualtaan ja keittiönhanan saat nopeasti kiiltävän puhtaiksi Vileda® KITCHEN tai Vileda® UNIVERSAL mikrokuituliinoilla.

Keraamisen lieden puhdistus käy käden käänteessä ja jopa ilman pesuaineita Vileda® Active Scrub keraamisen lieden puhdistussienellä. Se puhdistaa liedeltä hetkessä pinttyneimmänkin, kiinnipalaneen ruoan - pintaa naarmuttamatta ja pelkällä vedellä. Sienen mikrokuituisella liinapuolella viimeistellään ja poistetaan irtolika ja rasva, ja kiillotetaan lieden pinta hohtavaksi.

Vileda Keraamisen lieden puhdistussieni

Kylpyhuone/WC

Kosteus, saippua ja lika muodostavat kerrostumia kylpyhuoneeseen ja WC:een, ja saavat helposti aikaan epäsiistin yleisilmeen. Vileda® Active Wave Kylpyhuoneen puhdistussienellä poistat lian kylpyhuoneen pinnoilta nopeasti ja tehokkaasti, arkoja pintoja naarmuttamatta. Sieni ulottuu myös vaikeapääsyisiin nurkkiin ja kulmiin sen erikoisen muotoilun ansiosta

Vileda Active Wave Kylpyhuoneen puhdistussieni

Kiinnitä erityistä huomiota pesualtaaseen ja hanoihin: kirkkaina ja kiiltävinä ne piristävät koko kylpyhuoneen tunnelmaa. Parhaan lopputuloksen saat mikrokuituisella Vileda® BATH kylpyhuoneen sieniliinalla, jonka toinen puoli soveltuu erinomaisesti hanojen kiillostukseen

Vileda BATH kylpyhuoneen sieniliina

Muista vaihtaa kylpyhuoneeseen myös puhtaat pyyhkeet. Näin saat helposti luotua sinne puhtaan ja raikkaan tunnelman!

Makuuhuoneet

Jos vieraat eivät oleile makuuhuoneissa, voit jättää ne vähemmälle huomiolle. Petaa kuitenkin sängyt, järjestele tavarat paikoilleen, imuroi lattiat ja pyyhi pölyt ja tahrat pois pinnoilta Vileda® UNIVERSAL mikrokuituliinalla.

Kun koti on siivottu ja pinnat hohtavat, voi vieraat ottaa vastaan hyvillä mielin!

• pikasiivous
  • siivousvinkit

Freudenberg Household Products on tuotekehityksen ja innovaatioiden saralla maailman johtava mekaanisten siivoustuotteiden valmistaja, jonka päätuotemerkkejä Suomessa ovat Vileda® ja Wettex®. Tuotteet voidaan jakaa pääosin lattioiden ja muiden pintojen hoitoon (mopit, siivousliinat, -sienet ja -harjat), siivouskäsineisiin, vaatehuoltoon sekä ammattisiivouksessa lisäksi siivousvaunuihin ja jätehuoltoon. Freudenberg Household Products panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen pyrkimyksenään olla siivoustuotteiden edelläkävijä ja suunnannäyttäjä maailmassa, niin kotitalous- kuin ammattisiivouksessakin. Yritys on osa yli 160-vuotiasta saksalaista perheyritystä, monialakonserni Freudenberg Groupia, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli 5,6 miljardia € ja jossa työskentelee yli 33 000 työntekijää.