Visa B2B Connect hyödyntää Hyperledger-lohkoketjua yritysten välisten maksujen nopeuttamiseksi

Visa B2B Connect lyhyesti:

• Visa B2B Connect on alusta, joka tekee maksujen lähettämisestä ja vastaanottamisesta helpompaa, nopeampaa ja turvallisempaa kansainvälisten yritysten välillä.
  • Visa B2B Connectin teknologia perustuu lohkoketjuarkkitehtuuriin, jossa yritysten tiedot suojataan digitaalisia identiteettejä käyttämällä. Nykyiset pankki- ja finanssipalvelut perustuvat yhä usein kolmannen osapuolen tekemiin tarkistuksiin rahansiirtojen luotettavuudesta, mutta lohkoketju poistaa välikädet mahdollistaen nopeammat ja edullisemmat maksut.
  • Visa B2B Connect lanseerataan tänään 30 maassa ja tavoitteena on kattaa 90 markkina-aluetta vuoden loppuun mennessä.
  • Visa B2B Connect tekee yhteistyötä Bottomlinen, FIS Globalin ja IBM Blockchainin kanssa. Bottomline ja FIS tarjoavat Visa B2B Connect -alustan kumppanipankeilleen, joiden ei tarvitse tätä varten uusia järjestelmiään. IBM Blockchain on tarjonnut osaamistaan Linux Foundationin Hyperledger-pohjaisen lohkoketjun hyödyntämiseen.
  • Liitteenä englanninkielinen tiedote.

Visa Inc yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta. Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä.

Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaNewsEurope.