Visa muuttaa joukkoliikennekokemusta ympäri maailman – käteistä tai paperilippuja ei enää tarvita

• Visa julkistaa innovatiivisen, maailmanlaajuisen ohjelman kiihdyttääkseen julkisen liikenteen kitkatonta käyttöä lähimaksamisen avulla
  • Visa Ready for Transit -ohjelma tulee yksinkertaistamaan uusien maksuratkaisujen sertifiointia operaattoreille sekä liikennepalvelujentarjoajille
  • Uusi liikenne-, teknologia- ja maksualan toimijoista koostuva tiimi tarjoaa asiantuntemusta ja tukea
  • Visan Innovaatiokeskus Lontoossa keskittyy kuljetusalan tulevaisuuteen, kartoittaenhuipputeknologioita ja teknisiä integraattoreita

Lontoo ja San Francisco, 13. marraskuuta 2017: Visa (NYSE:V) julkisti tänään Visa Global Transit Solutionsin, uuden ohjelman, joka on suunniteltu kiihdyttämään debit-, credit- ja prepaid-korttien käyttöä joko portilla tai vaikkapa bussin matkalipunlukijassa, nopeuttaen ja luoden siten mukavamman kokemuksen joukkoliikennettä käyttäville ympäri maailman.

”Visa on paras tapa maksaa ja vastaanottaa maksuja kaikkialla ja millä tahansa laitteella. Haluamme tehdä joukkoliikennekokemuksesta nopeamman, helpomman ja turvallisemman niin automatkoilla, lennoilla kuin joukkoliikennematkalla töihin”, sanoo Michael Lemberger, head of products, Visa in Europe. ”Visalla oli merkittävä rooli Transport for Londonin (TfL) yhteistyökumppanina. Hyödynnämme asiantuntemustamme, joka on johtanut yli miljardiin Visa-kortin lähimaksuominaisuudella maksettuun matkaan TfL:n kulkuneuvoissa auttaaksemme joukkoliikennealan toimijoita ympäri maailman siirtymään käteisen ja paperilippujen käytöstä lähimaksamiseen busseissa ja junissa”, Lemberger tiivistää.

“Työskentelemme ahkerasti tehdäksemme Lontoon julkisen liikenteen käytöstä helppoa kaikille, ja lähimaksulla maksettavien matkalippujen kehittäminen on ollut merkittävä osa tätä. Yli 40 prosenttia kertalipuistamme maksetaan nyt lähimaksulla tai mobiililaitteilla, ja lähimaksulla on maksettu lippuja järjestelmässämme jo yli 100 eri maalaisella maksukortilla”, kertooShashi Verma, Chief Technology Officer, TfL

“Jotta olemme päässeet tähän pisteeseen, monen maksamiseen liittyvän asian, esimerkiksi maailmanlaajuisesti luotujen uusien maksamista koskevien sääntöjen, on täytynyt muuttua. Yhteistyömme ansiosta olemme voineet nähdä kaikki ne merkittävät hyödyt, joita asiakkaamme saavat lähimaksulipuista Lontoossa.

Uusi Visa transit -ohjelma auttaa kaikenkokoisia joukkoliikennealan toimijoita sekä teknologioiden toimittajia lisäämään lähimaksamisen vaihtoehdoksi lipunmyyntiin. Maailmanlaajuinen ohjelma koostuu seuraavista osa-alueista:

• Konsultointi: Visa Global Transit Solutions -tiimi koostuu Lontoon ydintiimistä sekä alueasiantuntijoista ympäri maailman. Nämä asiantuntijat tukevat lähimaksamisen toteuttamista tarjoten ohjausta sekä käytännön neuvoja.Tiimillä on yhteensä yli 50 vuoden kokemus joukkoliikennealan sekä alaan liittyvien toimijoiden kanssa työskentelystä.
  • Rakenne: Visa on luonut Mass Transit Transaction -mallin,joka tuo taustajärjestelmän lähimaksujen hallinnan tueksiliikennöitsijän koosta tai hinnoittelumallista riippumatta. Visa-mallin ansioista liikennöitsijät voivat tarjota valikoiman joustavia hintoja, kuten kiinteitä hintoja, etäisyys- ja aikaperusteisia hintoja ja eri liikennemuotoja yhdisteleviä hintoja sekä hinnoitteluun, alennuslippuihin sekä viivästyksiin liittyviä ominaisuuksia.
  • Työkalut ja standardit: Visa Ready -ohjelman laajennus on keskeinen osa Visa Global Transit Solutionsia, sillä sen avulla voidaan tarjota saatavilla olevat maksuteknologiat joukkoliikennöitsijöille. Visa Ready for Transitin avulla teknologia-alan toimijat voivat saada Visa-sertifioinnin, ja samalla varmistua siitä, että heidän valitsemansa teknologiaratkaisu täyttää Visan korkeat turvallisuusvaatimukset. Worldline ja Vix Technology ovat Visa Ready for Transit -ohjelman ensimmäisiä yhteistyökumppaneita, jotka auttavat räätälöitävien lähimaksuratkaisujen tarjoamisessa liikennöitsijöille ympäri maailman.
  • Kuljetusalan tulevaisuus: Visa katsoo kuluttajakokemusta kokonaisvaltaisesti, ja siten Lontoon Innovaatiokeskus on luonteva kohtaamispaikka tulevaisuuden liikenteen liiketoiminnan vaihtoehdoillekuten autoalalle, ilmailulle sekä joukkoliikenteelle. Visa-tiimi tulee työskentelemään yhdessä liikennöitsijöiden, teknologia-alan toimijoiden, fintech-yritysten sekä muiden organisaatioiden kanssa selvittääkseen kaikki asiakaspolun näkökulmat ja luodakseen yhteistyön kautta uusia matkailukokemuksia.

Visan uuden Cashless Cities-raportin tulosten mukaan näyttäisi siltä, että digitaalinen maksaminen voi vähentää julkisen sektorin liikenteeseen ja maksujärjestelmiin liittyviä kuluja merkittävästi. Tutkimuksen mukaan liikennöitsijät maksoivat kuluja keskimäärin 14,5 senttiä jokaista käteisellä maksettua dollaria kohden, kun taas jokaista digitaalisesti maksettua dollaria kohti kuluja kertyi vain 4,2 senttiä.

Visa julkisti hiljattain liikennöitsijöille sekä teknologiayrityksille tarkoitettujen tapahtumien sarjan, jonka avulla nämä voivat oppia lisää useista eri projekteista, joita Transit-ohjelmassa kehitetään. Ensimmäinen tapahtuma järjestettiin Lontoossa, ja tulevat tapahtumat järjestetään Dubaissa, New Yorkissa sekä Singaporessa.

Tulevien kuukausien aikana Visa Global Transit Solutions -ohjelma tulee laajenemaan edelleen sekä tarjoamaan ohjausta esimerkiksi väärinkäytösten hallintaan sekä back-office-osaamista kanta-asiakas- ja markkinointiohjelmiin, joiden tavoitteena on parantaa asiakaskokemusta.

Visa Global Transit Solutions -tiimi on tähän mennessä toteuttanut yli kymmenen liikennealan ratkaisua Euroopassa, ja työskentelee tällä hetkellä uusien projektien parissa Aasiassa, Yhdysvalloissa sekä Euroopassa – kaikki keskittyvät asiakaskokemukseen ja tekevät julkisen liikenteen käyttämisestä helpompaa. Lähimaksuja hyväksyvien maksupäätteiden määrä on kasvanut merkittävästi ympäri maailman viime vuosina – erityisesti Euroopassa, missä yli 40 prosenttia Visa-kortilla tehdyistä maksuista kivijalkamyymälöissä on lähimaksuja (lähde: Visa Europen prosessointidata, kesäkuu 2017).

Mediatiedustelut:

Eurooppa
Rica Squires
europeanmedia@visa.com

Twitter: @VisaEuropeNews

Yhdysvallat
Kryssa Guntrum
kguntrum@visa.com

Visa Inc. yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta. Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä. Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaInEurope.