​Vasaloppet käynnistää Visma Nordic Trophy -kilpailun

Vasaloppet aloittaa Visma Nordic Trophyn, eli Visma Ski Classics -kiertueen neljä viimeistä osakilpailua, jotka huipentuvat Ylläs-Levillä käytävään loppukilpailuun.

Visma Ski Classics on yksi maailman vaativimmista hiihtokilpailuista, ja Vasaloppet, jonka aikana hiihdetään Keski-Ruotsissa 90 kilometriä Sälenistä Moraan, on sen pisin osakilpailu.

Visma Nordic Trophy otettiin mukaan kiertueeseen viime vuonna tekemään sen viimeisestä osiosta entistä mielenkiintoisempi. Se osoittautui heti menestykseksi. Tänä vuonna hiihtäjät, jotka keräävät eniten mestaruuspisteitä Vasaloppetissa, Birkebeinerrennetissä, Reistadløpetissa ja Ylläs-Levillä, saavat palkinnoksi pokaalin ja 5 000 euroa rahaa.

Jännitys tiivistyy maaliviivan lähestyessä
Aiemmin tässä kuussa saatiin päätökseen Visma Ski Classics -kiertueen ensimmäinen osa, kun Toblach-Cortinassa Italiassa kisattiin uusi Visma Alp Trophy -kilpailu. Yleisö odottaa nyt mielenkiinnolla, pystyvätkö Italian osakilpailun voittajat Tord Asle Gjerdalen ja Birgitta Johansson-Norgren jatkamaan voittokulkuaan ja nappaamaan myös Visma Nordic Trophy -palkinnon.

– Viimeiset neljä osakilpailua hiihdetään Pohjoismaissa, missä kiinnostus maastohiihtoa kohtaan lisääntyy koko ajan. Odotamme innolla näkevämme, kun urheilijat voitosta kilpaillessaan pyrkivät parhaimpaan suoritukseensa ja ylittävät itsensä. Näin he osoittavat sinnikkyyttään, luonteenlujuuttaan ja joukkuehenkeään. Nämä kaikki ovat arvoja, joihin me Vismassa samastumme ja uskomme, kertoo Visman toimitusjohtaja Øystein Moan.

Moan uskoo, että Visma Ski Classics -kiertueen toisesta vaiheesta tulee jännittävä. Hän kehuu niin hiihtäjien kuin vismalaistenkin panosta.

– Kiertue on lisännyt mukavalla tavalla positiivista yhteishenkeä ja yhteiseen tavoitteeseen sitoutumista. Olemme innoissamme, kun niin monet työntekijöistämme, yhteistyökumppaneistamme ja asiakkaistamme osallistuvat kilpailuihin ja toimivat yhdessä reilussa toverihengessä.

Sekä Visma Alp Trophy- että Visma Nordic Trophy -palkinnot jaetaan Visma Ski Classics -kiertueen Ylläs-Levillä 14.4. pidettävän loppukilpailun jälkeen. Ylläs-Levin kisatapahtuman lähettiläinä toimivat olympiavoittaja Iivo Niskanen ja hiihtolegenda Juha Mieto.

Visma Nordic Trophyn kilpailut:
4.3. Vasaloppet, Ruotsi, 90 km
17.3. Birkebeinerrennet, Norja, 54 km
7.4. Reistadløpet, Bardufoss, Norja, 50 km
14.4. Ylläs-Levi, Suomi, 67 km

• Talviurheilulajit

• sponsorointi

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 6 700 työntekijää, ja vuonna 2017 sen liikevaihto oli 9 346 miljoonaa Norjan kruunua (n. 960 milj. euroa). Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 760,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 6 700 employees and its net revenue amounted to NOK 9 346 million in 2017. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222