Tiedote -

Visma vahvistaa asemaansa rakennusteollisuuden pilvipalveluiden tarjoajana ostamalla Movenium Oy:n

Visma laajentaa ja vahvistaa asemaansa pilvipohjaisten ohjelmistoratkaisujen tarjoajana rakennusteollisuudessa ostamalla Movenium Oy:n, rakennusalan yritysten päivittäisen toiminnan tehostamiseen keskittyvän yrityksen.

“Moveniumin ratkaisut ovat erinomainen lisäys olemassa olevaan ohjelmistotarjontaamme rakennusteollisuudelle. Heidän visionsa tehostaa ja auttaa alaa digitalisoimaan päivittäistä toimintaansa sopii loistavasti Visman nykyiseen ja tulevaisuuden strategiaan. Yritysosto vahvistaa asemaamme Suomessa ja Ruotsissa sekä parantaa kykyämme palvella nykyisiä ja uusia asiakkaita yhä paremmin”, sanoo Juha Mäntylä, toimitusjohtaja, Visma Software Oy.

“Digitaaliset ratkaisumme helpottavat monella tavalla rakennusalan yritysten arkea. Lainsäädännöllinen harmaan talouden vähentäminen, työturvallisuuden tärkeys sekä mobiililaitteiden yleistyminen ovat kasvattaneet pilvipohjaisten ratkaisujen tarvetta rakennusteollisuudessa. Olemme iloisia mahdollisuudesta kasvaa ja kehittyä tulevaisuudessa osana Visman kaltaista vahvaa yritystä”, sanoo Otto Laurila, toimitusjohtaja, Movenium Oy.

Lisätietoja:

Juha Mäntylä, toimitusjohtaja, Visma Software Oy, + 358 400 406 767, juha.mantyla@visma.com

Otto Laurila, toimitusjohtaja, Movenium Oy, +358 44 284 0278, otto.laurila@movenium.com

Visma lyhyesti:

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 500 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 330 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 5 500 työntekijää, ja vuonna 2015 sen liikevaihto oli 8 338 miljoonaa Norjan kruunua.

Movenium lyhyesti:

Movenium tarjoaa rakennusalan urakoitsijoille työmaita helpottavia digitaalisia työkaluja liittyen työajanseurantaan, dokumentointiin ja viranomaisvelvotteisiin. Yrityksellä on 30 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa sekä asiakkaita yli 1500. Liikevaihto oli vuonna 2015 2,6 miljoonaa euroa.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• mobiili
  • urakointi
  • rakennusala
  • ohjelmistoratkaisut
  • ohjelmisto

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, ulkoistuspalveluita, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 400 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 330 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 7 400 työntekijää, ja vuonna 2015 sen liikevaihto oli 8 338 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, outsourcing services, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. We simplify and digitalize core business processes within the private and public sector. 400,000 customers in Northern Europe utilize our products and services, and an additional 330,000 use us as a hosting partner. We are 7 400 employees and our net revenue amounted to NOK 8 338 million in 2015.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222