Jaakkolan yrittäjäpariskunta vei Franny-palkinnon Saloon

Suomen Franchising-yhdistyksen vuosittaiset Franny-palkinnot jaettiin perjantaina 23.3.2018 menestyneille yrittäjille. VMP Varamiespalvelu palkitsi upeista kasvuluvuista yrittäjät Mikko ja Charlotta Jaakkolan, joiden alueeseen kuuluu Salon lisäksi Pori ja Rauma-Uusikaupunki. Merkittävänä työllistäjänä he tarjosivat viime vuonna työtilaisuuksia lähes 500 työntekijälle.

Valtakunnallisesti 37:llä paikkakunnalla toimiva VMP Varamiespalvelu on Suomen suurimpia henkilöstöpalvelualan yrityksiä. Kolmekymmentä vuotta toimialaa kehittänyt VMP on tunnettu kestävistä yrittäjäsuhteistaan. Nyt palkitut Charlotta ja Mikko Jaakkola ovat pitkän linjan VMP:läisiä ja yrittäjinä jo kolmannella toimikaudellaan. Vuonna 2009 toimintansa aloittaneen franchiseyrityksen myynti kasvoi viime vuonna vakuuttavat 48 % (2017 4,9M€, 2016 3,3 M€) ja on kaikkiaan kolminkertaistunut yrityksen ensimetreistä.

”Charlotta ja Mikko ovat tehneet alueellaan erinomaista työtä ja heidän saamansa asiakaspalaute on myös ollut poikkeuksellisen hyvää sekä työntekijä- että yritysasiakaspuolelta. Lisäksi he ovat olleet esimerkillisiä ketjuyhteistyön kehittämisessä niin yrittäjäkollegoidensa kuin ketjun emoyhtiön suuntaan”, toteaa VMP Varamiespalvelun varatoimitusjohtaja Jani Suominen.

Viime vuonna vallinnut positiivinen talousnoste on näkynyt Jaakkoloiden yritystoiminnassa. He ovat hallinnoineet kiihtyneitä rekrytointitarpeita Salosta Kemiönsaarelle ja Porista Raumalle. Kuluvan vuoden alussa he avasivat uuden, koko VMP Groupin palveluita välittävän toimipisteen dynaamiselle IoT-Campukselle Saloon.

Charlotta Jaakkola kertoo palkinnon olevan avoimen ja rehellisen työskentelytavan ansiota. ”Menestyminen bisneksessä perustuu luottamukseen, jonka olemme saaneet ketjulta. Olemme myös voineet turvautua tekijöihimme kaikissa tilanteissa. Loistava yhteishenki toimipisteessämme on saanut kaikki todella ahertamaan yhteisten tavoitteiden eteen, usein kelloon katsomatta.”

Raadin perusteluissa Jaakkoloita kiitetään innovaatiokyvystä, innokkuudesta ja kaikkia osapuolia aidosti hyödyttävistä kumppanuuksista. Charlotta ja Mikko ovat pystyneet luomaan ja toteuttamaan ketjun konseptin puitteissa asiakkaiden sitoutuneisuutta lisääviä palveluja uusilla näkökulmilla ja ratkaisuehdotuksilla. Heidän palkkalistoillaan oli viime vuonna ennätykselliset 493 työntekijää ja asiakasyritysten määrä kasvoi vuodessa 40% 166:een.

Ketjuyhteistyö ja sen kehittäminen on ollut alusta asti merkittävä osa Jaakkoloiden yrittäjyyttä ja he ovat olleet aktiivisesti mukana VMP Varamiespalvelun projekteissa ja yli aluerajojen toimivissa kehitystyöryhmissä. Mikko Jaakkola on ollut pitkään yrittäjien valitsemana jäsenenä VMP Varamiespalvelun yrittäjäjohtokunnassa ja yritysketjun laajennetussa johtoryhmässä, joka on vahva luottamuksenosoitus ketjun muilta yrittäjiltä. Jaakkolat ovat lisäksi aktiivisesti osallistuneet yrittäjäjärjestöjen toimintaan ja he ovat jäseninä mm. Salon Yrittäjissä sekä Kauppakamarissa. Mikko on myös viime viikolla valittu Varsinais-Suomen Yrittäjien hallitukseen.

”Positiivinen usko tulevaisuuteen on johtanut meidät uusiin avauksiin, jotka ovat onnistuneet monin tavoin. Periksiantamattomuus ja koko henkilöstön usko yhteiseen tekemiseen näkyy nyt sekä tuloksessa että tällaisissa kunniamaininnoissa,” kiittelee joukkojaan Mikko Jaakkola.

Lisätiedot:

Charlotta Jaakkola, yrittäjä, VMP Varamiespalvelu, puh. 044 572 9949, charlotta.jaakkola@vmp.fi

Mikko Jaakkola, yrittäjä, VMP Varamiespalvelu, puh. 040 867 3523, mikko.jaakkola@vmp.fi

Jani Suominen, varatoimitusjohtaja, VMP Varamiespalvelu, puh. 040 307 5006, jani.suominen@vmp.fi

VMP Group luo hyvinvointia yhteiskuntaan. Yritystensä kautta se tuo joustavuutta työmarkkinoille. VMP Group -konserniin kuuluvat VMP Varamiespalvelu, Romana Management, Alina, Eezy, Personnel, Staff Plus Oy ja Sijaishaltija.

Olemme 30 vuotta toimialaa kehittänyt, yksi Suomen johtavista henkilöstöpalvelualan yrityksistä. Henkilöstövuokraus ja rekrytointi kaikille toimialoille on ydinosaamistamme. Tarjosimme työtä ja toimeentuloa vuonna 2017 noin 4 000 asiakasyrityksen palveluksessa yli 16 000 henkilölle 37 paikkakunnalla Suomessa. Perheyrityksenä aloittanut VMP on nykyään osa VMP Group – konsernia, jonka omistavat kotimainen pääomasijoittaja Sentica Partners, perustajasuku ja toimiva johto.

VMP Group -konserniin kuuluvat yritysketju VMP Varamiespalvelun lisäksi erilaisia koti-, hoiva- ja sairaanhoitopalveluja tarjoava Alina, johtamisen, organisaatioiden ja inhimillisten resurssien kehittämiseen erikoistunut Romana Management, laskutuspalveluyritys Eezy sekä rekrytointeja, soveltuvuusarviointeja tekevä Personnel Group, ravintola-alan palveluita pääakaupunkiseudulla tarjoava Staff Plus ja Sijaishaltija, joka on kehittänyt erilaisia palveluita nuorten työnsaannin ja sijaisten löytämisen helpottamiseksi.

Mikko Jaakkola

yrittäjä 040 867 3523