PCR automatisée, une nouvelle révolution pour 2014

Communiqué de presse   •   déc 20, 2013 15:36 CET

Depuis de nombreuses années, la PCR automatisée n'avait pas évolué. 2014 sera l'année du changement avec trois nouveautés signées Hamilton Robotics.

Le nouveau thermocycleur ODTC de INHECO ouvre la voie à l'intégration de la PCR dans les plateformes robotiques.

Dédié a la PCR en point final l'ODTC de Inheco s'adapte sur le plan de travail des robots de la gamme Microlab Star. Il ouvre ainsi la voie à la PCR directe dans le robot ou aux protocoles nécessitant des changements de température. L'absence de film permet de réaliser des ajouts de réactifs directement sur la microplaque dans le thermocycleur. L'ODTC sera disponible au printemps 2014.

De L'extraction d'acides nucléiques à la PCR dans une même plateforme.

L'implantation d'un ODTC dans une plateforme d'extraction, avec un éventuel couplage à un lecteur de microplaques, permet enfin d'aller de l'échantillon à son amplification, en passant par la quantification/normalisation de façon complètement automatisée. Que ce soit au sein d'une seule machine ou en combinant un extracteur comme le chemagic STAR ou le Genomic STARlet avec un robot incluant un ou plusieurs ODTC, il existe une solution à votre dimension.

Le nouveau PCR setup software :

La nouvelle version du PCR setup software apporte encore plus de facilité et de convivialité pour la conception des plaques de PCR dans vos robots. Cette nouvelle version sera disponible au printemps 2014.

About INHECO’s On Deck Thermal Cycler “ODTC”:

The ODTC is one of the most compact thermal cyclers available for automation. It can be integrated on the system deck of all Hamilton liquid handling platforms. Even a later upgrade on site is possible. Any temperature profile can be programmed, from very basic heating and cooling sequences up to complex PCR profiles. Moreover, even several different profiles can be carried out consecutively with or without interruption by the next liquid handling task. The lid of the ODTC can be opened and closed automatically at any time during operation, which allows the user to add or remove liquids during the process. A newly designed sealing mat avoids evaporation and cross contamination. The ODTC can be used for a wide range of other applications beside PCR such as NGS library preparation, Sanger
sequencing, hybridization and for cloning/transformation where a heat shock step is required. To learn more about the ODTC, please clic here

About the Hamilton PCR setup workstation:

The Hamilton PCR setup workstation is a flexible software solution for automated sample normalization and PCR setup. It can be implemented on all Hamilton STAR Line platforms according to the required throughput, needs and budget of the user. With its flexible graphical user interface it allows for setup of almost any possible PCR assay for a wide range of applications, such as genotyping, gene expression or Sanger sequencing. Its generic design allows for the use of various PCR reagents and PCR labware types. For more information please click here (http://www.hamiltonrobotics.com/en-uk/hamilton-robotics/standard-solutions/pcr-set-up/.

Hamilton Robotics designs and manufactures fully automated robotic
systems for samples preparation and storage. The products range from unique, custom
laboratory automation solutions (turnkey solutions) on standard applications
validated through partnership programs with renowned biotechnology companies as
well as OEM solutions to the top ten diagnostic companies. Hamilton Storage Technologies designs and manufactures cold storage systems for biobanking and other applications.

Commentaires (0)