Epson Belgique

À Heimtextil, Epson présente la dernière technologie pour les produits de décoration d'intérieur

Communiqué de presse   •   jan 07, 2016 16:34 CET

Zaventem, 7 janvier 2016 – À l'occasion du salon Heimtextil (12-15 janvier 2016, Messe Frankfurt, Hall 4.0 stand E15), Epson Europe présentera sa dernière gamme d'imprimantes à sublimation thermique SureColor, conçues pour la production de tissus de maison et d'articles ménagers décorés. Faciles à utiliser et abordables, ces imprimantes, particulièrement flexibles, s'adressent à ceux qui cherchent à produire des produits de décoration d'intérieur de haute qualité en petits ou moyens volumes.

(Version anglaise ci-dessous)

Epson Europe will showcase its latest range of SureColor dye sublimation printers developed for the production of home textiles and decorated housewares. Easy-to-use and affordable, the printers offer complete flexibility for anyone looking to produce small-to-medium volumes of high-quality bespoke interior décor products.

The SureColor SC-F6200 and SC-F9200 printers feature Epson’s PrecisionCore technology and TFP printheads for consistent and reliable results. For users wishing to print larger volumes of home textiles with superb colour and clarity, the SC-F9200 64-inch printer offers the complete solution. Working in tandem with Epson’s high-density HDK Black ink it produces deep, neutral blacks and dense shadows with the added benefit of two high-capacity ink supply systems meaning longer, uninterrupted print runs and less time spent replenishing inks.The flexible SC-F6200 44-inch printer meanwhile, is capable of producing a wide range of high-quality printed home textiles and also ideally suited to sublimation onto hard substrates such as table tops, mugs, cutlery, vases and coasters.

Working in association with a young designer, the whole of the Epson stand will feature a customised design implemented across multiple media and products to showcase the considerable potential and opportunity that Epson technology gives to designers and home textile producers. Included in the display will be curtains and bed linen produced on high-quality cotton and linen fabrics using the latest Monna Lisa Vinci and Monna Lisa Evo Tre digital textile printers, designed by F.lliRobustelli and based on Epson technology, in cooperation with For.tex.

During Heimtextil, Epson will also team up with DMI, the German Fashion Institute, to show textile designers and producers how they can create, proof – using an Epson Stylus Pro 4900 printer – and digitally print their textile colours all the way from mood board to the final product using Spring-Summer 2017 trend colours.

Finally, visitors to the stand will also see the Epson SureColor SC-F2000 direct-to-textile printerin action as it prints directly on to fabric and personalises aprons, cushions and other textile products.

Richard Barrow, Senior Product Manager, Epson Europe, says: “Epson offers a range of reliable and flexible inkjet printers to deliver exactly the benefits the textile industry needs - an opportunity to create and produce a wide range of customized home textiles and products easily and cost-effectively. At Heimtextil, we aim to show that, using Epson technology, anyone can achieve superior-quality results on textiles and rigid substrates.”

À propos d’Epson
Epson est une multinationale innovante réputée dans le secteur de l’imagerie. Sa vaste gamme de produits s’étend des imprimantes à jet d’encre et systèmes d’impression aux projecteurs 3LCD et aux robots industriels, en passant par les capteurs et autres micro-appareils. Très attachée à la satisfaction de ses clients dans le monde entier, Epson met un point d’honneur à leur apporter une valeur ajoutée à travers des technologies compactes, peu consommatrices d’énergie et de haute précision répondant à leurs besoins, qu’il s’agisse de particuliers ou d’entreprises, du secteur du commerce ou de l’industrie.

Conduit par sa maison-mère Seiko Epson Corporation basée au Japon, le groupe Epson emploie plus de 73 000 salariés dans son réseau mondial de 94 entités et est fier de son engagement constant dans la protection de l’environnement, ainsi que de sa contribution à la vie locale sur ses sites d’implantation.

Pour plus d’informations, visitez le site : www.epson.com.

À propos d’Epson Europe
Epson Europe B.V., dont les bureaux se situent à Amsterdam, est le siège social régional du groupe pour l'Europe, Moyen-Orient, Russie et Afrique. S'appuyant sur une main d'œuvre de 1 700 salariés, Epson Europe a réalisé 1 517 millions d'euros de ventes pour l'exercice fiscal 2013.

Vision environnementale 2050