Datalogic Mobile EBS

Ny hemsida för Joya är online!

Comunicato stampa   •   ott 06, 2010 10:43 CEST

Två år efter lanseringen av Joya, lanserar Datalogic Mobile EBS den nya hemsidan - www.joya.datalogic.com - tillägnad streckkodsläsaren och Shopevolution.

Dess goda positionering i de stora sökmotorerna, inklusive Google, kommer att öka synligheten av produkten och bibehålla dess internationella betydelse. För närvarande finns webbplatsen på tre språk men kommer att finnas tillgänglig i sju andra versioner från 2011.

Visuella effekter, direkt och ren grafik gör navigering intuitiv. Filosofin med att "dubbelklicka" har använts i skapandet för att möjliggöra för användarna att komma åt innehållet i några få steg. Under navigeringen är de olika avsnitten alltid markerade så att besökarna kan komma åt dem utan att gå tillbaka. Alla områden av webbplatsen har utvidgats och fått nya former: det utrymme som ägnas åt nyheter har uppgraderats och kommer att uppdateras löpande med nya pressmeddelanden och fallbeskrivningar.

Sajten öppnar med en video som representerar Joya på ett enkelt och omedelbart sätt. Den multimediaupplevelsen fortsätter med utforskandet av produkten: användaren kan rotera Joya i 360 grader och ta del av dess egenskaper.

Sajten har uppdelat navigering på två sätt genom att illustrera två olika koncept, men bibehåller förmågan att snabbt växla från den ena till den andra: - "Shopevolution", innovativ och integrerad självbetjäningslösning med Joya och Datalogic programvara

- "Joya", den enhet som också kan kombineras för självscanningstillämpningar med ett annat företag.

För att göra shopping roligt, är Joya det mest effektiva sättet att öka kundnöjdhet, lojalitet, inköpsvärde och frekvens. Shopevolution integreras enkelt med både “front office” och “back office” i butiken och hemma, och ny teknik för kundrelationer (NFC®, Bluetooth®, ...), för att butiken ska kunna visa information på Joyas display vid valtillfället.

- Spänningen med shopping med Joya representerar färgen för erfarenhet som gör den särskilt minnesvärd och personlig. En produkt som är lika för alla blir personlig, kommer till liv genom känslor. Och den nya webbplatsen kommunicerar allt detta via webben, förklarar Luigi Frison, Chef för Affärsutveckling & Marknadsföring på Datalogic Mobile EBS.

Enterprise Business Solutions (EBS), är en affärsenhet inom Datalogic Mobile, som utvecklar självbetjäningslösningar och kundrelationstekniker för detaljhandeln. Företaget har över 350 installationer i Europa och är marknadsledande i flera länder såsom Italien, Frankrike och Belgien med sitt erbjudande av Shopevolution™ offer.

Datalogic Mobile, en del av Datalogickoncernen, är ett globalt företag inom marknaden för tåliga handdatorer och erbjuder ett komplett sortiment produkter som framförallt är avsedda för lagerlösningar, fältapplikationer och butiker. Enterprise Business Solutions, som är en av enheterna inom Datalogic Mobile, utvecklar kompletta självbetjäningslösningar och kundrelationssystem för butiker med erbjudandet Shopevolution™. Datalogic Mobile har sitt huvudkontor i närheten av Bologna, Italien. Huvudkontoret för Norden och Baltikum är placerat i Kista utanför Stockholm, med lokalkontor i Danmark, Finland och Norge. Med ett starkt nätverk av samarbetspartners har företaget visat en imponerande tillväxttakt och är ett av de snabbast växande företagen inom denna bransch och är en av marknadsledarna i världen.

Datalogickoncernen är en tillverkare av streckkodsläsare, handdatorer för datainsamling, RFID-system och fotosensorer för industriautomation, framförallt inom tillverkning, transport & logistik och detaljhandel. Datalogic S.p.A. är börsnoterat på techSTAR-delen av den italienska börsen sedan 2001. Huvudkontoret är placerat i Lippo di Calderara di Reno (Bologna). Datalogic har över 2000 anställda i mer än 30 länder i Europa, Asien/Stilla Havsområdet och USA. Företaget investerar över EUR 25 miljoner om året på R&D och har en stor och växande portfölj av 890 patent runtom i världen. Under 2009 mottog Datalogic utmärkelse inom kategorin Stora Företag av ”Business Innovation Prize”  eftersom företaget skickligt har expanderat i Italien och i världen genom sina investeringar i innovation. För nyheter och information om Datalogic, besök www.datalogic.com