Löfbergs kommer med hardvacuumpakker i Norge

Nå tar Löfbergs inn 500 grams hardvacuumpakker i sitt norske sortiment. Samtidig øker man tilbudet med flere nye smaksrike kaffesorter fra Löfbergs, blandt annet Mellanrost som lenge har vært en  bestselger i Sverige.

- Löfbergs forpakning har flere fordeler. Nå kommer vi å frakte mindre luft, noe som er bra for miljøet, samtidig får handelen  plass til mer kaffe i sine hyller. Dessuten har kaffen i denne forpakningen lengre hållbarhetstid, sier Jarle Myrdam, Salgssjef for Retail Norge hos Löfbergs AS.

Ett kaffedrikkende folk
Norge er et av de land der man drikker mest kaffe per person i hele verden. I dag er 95 prosent av all kaffe som selges i Norge pakket i myke vacuumpakker. Men det tror Löfbergs att det kan bli endring på.

- Mange nordmenn er kjente med både hardvcacuumpakker og Löfbergs, ikke minst via grensehandelen. Så vi vet att det finnes en etterspørsel. Derfor er det bra att flere av dagligvarekjedene og andre aktører nå gjør det mulig for flere forbrukere å kjøpe en riktig god kaffe rundt om i Norge, sier Jarle Myrdam.

Eget kaffebrenneri i Norge
Löfbergs er et av Nordens største familieeide kaffebrennerier. Hovedkontoret ligger i Karlstad, elleve mil fra den norske grensen. Löfbergs har også ett brenneri i Norge, Crema Kaffebrenneri i Sandefjord.

Nyheter i sortimentet:

• Mellanrost (500 gr hardvac) – en mellanrost med fin og myk aroma med lang ettersmak. Smaken domineres av en lett nøtteaktig sødme med inslag av syrlighet i ettersmaken.
  • Magnifika (500 gr hardvac og 400 g hela bønner) - ett lett mørkbrent og fyldig kaffe med kakaotoner og subtil duft av vanilje.
  • Kharisma (500 gr hardvac) – en mørk og smaksrik filterkaffe med intensiv aroma, nøtteaktige toner og friske, fruktige nyanser.
  • Savannah (500 gr hardvac) – et økologiskt kaffe, medium brent arabicakaffe som framhever den milde, elegante og runde smaken.

For mer informasjon:
Jarle Myrdam, Salgssjef Retail Norge Löfbergs AS, Tel. (+47) 33 48 38 80

Löfbergs er ett av Nordens største familieeide kafferbrennerier. Firmaet har 280 ansatte og omsetter for 1,5 milliarder svenske kroner. Hovedkontoret ligger i Karlstad og firmaet har egne brennerier i Sverige, Norge, Danmark og Latvia. Firmaet ble grunnlagt i 1906 og er i dag en av verdens største importører av økologisk og Fairtrade-merket kaffe. Löfbergs eier også te-varemerket Kobbs.www.lofbergs.no

Topics

Löfbergs is one of the largest family-owned coffee roasters in the Nordic countries. The company has 280 employees and a turnover of SEK 1.5 billion. The head office is situated in Karlstad, Sweden and the company has its own roasting-houses in Sweden, Norway, Denmark and Latvia. The company was founded in 1906 and is today one of the world's largest importers of ecological and Fairtrade labelled coffee. Löfbergs also owns the tea brand Kobbs.

Press contact Head of Group PR & Communications +46 703 55 64 22

Welcome to Löfbergs!

The Swedish based coffee group Löfbergs is a Family Business founded in 1906. We are 340 coffee lovers operating in ten core markets in Europe, sharing the passion for taste, trends and sustainability. We have a turnover of SEK 2,7 billion and is one of the world's largest purchasers of organic and Fairtrade-labeled coffee. The group includes the brands Löfbergs, Peter Larsen Kaffe and Kobbs.