Mercuri International och Hewlett Packard vinner guld för säljchefsprogram

Press Release   •   Oct 08, 2012 11:54 GMT

Mercuri International/PMI och Hewlett Packard har vunnit guld i 2012 års Brandon Hall Group Awards för bästa säljchefsprogram. Utnämningen baseras på en rigorös urvalsprocess där alla ansökningar har utvärderats baserat på följande kriterier: möter företagets behov, programdesign, funktion, innovation, och mätbara resultat.

Fly High är ett program för seniora säljchefer inom HP's Personal Systems Group för att utveckla deras ”general manager skills”. Programmet är byggt i tre delar; Strategiformulering, Genomförande och Personalutveckling för att möjliggöra genomförande.

“Kärnan i programmet är en djup förståelse för HP's affärsmodell och vad som leder till hållbar och långsiktigt lönsam tillväxt”, säger Dave Cusdin, global kundchef för HP på Mercuri International. “Deltagarna lär sig analysera nyckeltal som visar vilka de viktigaste aktiviteterna är för att skapa vinst och tillväxt, och sedan att använda dessa i sitt dagliga arbete. Tillvägagångsättet baseras på grundprinciper som Mercuri International har lärt ut med framgång i många år.”

För HP har programmet inneburit en enorm framgång. “När vi startade gjorde vi en förlust på -10% och hade en liten marknadsandel. Idag är HP #1 inom persondatorer, men ännu viktigare är att vi levererar dubbelsiffrig vinstmarginal, år efter år”, säger Pierre Jover, prorgramansvarig på HP.

För mer information om programmet, lyssna på korta intervjuer med Pierre Jover här http://www.mercuri.net/content/excellent-sales-management-training

PRESSKONTAKTER

Dave Cusdin, global account manager HP på Mercuri International
Partner och Global Technology Sector Leader
Email: dave-cusdin@mercuri.co.uk
Telefon: +44 (0) 1932 844855 | Mobil: +44 7713 686635

Ola Strömberg, koncernchef Mercuri International Group
Email: ola.stromberg@mercuri.se
Telefon: +46 (0) 8 705 29 29 | Mobil: +46 708 119906

Om Mercuri International
Med vår unika kombination av säljkonsultation och expertis inom säljträning hjälper vi årligen 15,000 företag i mer än 50 länder på mer än 30 språk att bli mer effektiva och framgångsrika i sin försäljning och nå eftersträvade resultat.

För mer information om Mercuri International, besök www.mercuri.se.
Mercuri International ägs av Bure Equity AB (publ) www.bure.se.

Om Brandon Hall Group
Brandon Hall Group är sedan mer än 20 år en framstående forskning- och analysorganisation som utarbetar faktabaserade lösningar åt växande och etablerade företag. Brandon Hall Group levererar insikter, forskning, data och expertis inom Talent Management, Learning & Development, Sales, Marketing och Executive Management. http://www.brandonhall.com

Comments (0)