FootballUtd.com

FootballUtd.com startar samarbete med Expressen

Press Release   •   May 09, 2014 11:08 GMT

Football Utd:s produkt Spelpodden.com lanseras idag av Expressen.

Denna podcast kan du även tjäna pengar genom att lyssna på. - Vi analyserar och ger speltips till matcherna i de europeiska toppligorna, Champions League samt även årets höjdpunkt, det kommande VM-slutspelet i Brasilien, säger Thomas Wilbacher.

Varje fredag, inför ligaomgångarna, analyserar Daniel Olenklint och Thomas Wilbacher helgens toppmatcher och delar med sig av sina initierade analyser och speltips.

-Tanken är att det ska gå snabbt att lyssna igenom Spelpodden, speltipsen och analyserna är korta och konkreta. Vårt mål är att avsnitten ska ligga runt 15 minuter. Spelpodden skall vara perfekt att lyssna på under en kortare bussfärd, i bilen eller på väg hem från jobbet, säger Thomas Wilbacher som modererar podcasten.

Daniel Olenklint kommer från spelbranschen och har över 15 års erfarenhet i branschen som bland annat oddssättare. Nu ser han fram emot att dela med sig av den kunskap han samlat på sig.

-Jag har aldrig gjort något liknande tidigare så det här är nytt för mig. Det ska bli grymt kul att försöka hjälpa andra spelare att vinna ännu mer pengar på sitt spelande. Vi har ju redan gjort några avsnitt och det har gått bra, vi har bl.a. prickat in 13 av de senaste 16 speltipsen, säger Daniel Olenklint inför dagens lansering på Expressen.se.

Länkar:

För ytterligare information, kontakta Thomas Wilbacher thomas@footballutd.com