AkzoNobel wijst de weg met een duurzaamheidskompas

Professionele schilders kunnen nu in een oogwenk zien welke duurzame voordelen de producten en services van AkzoNobels verfmerk Sikkens bieden dankzij het ‘Sikkens duurzaamheidswiel’. Klanten profiteren hiermee ook direct van deze nieuwe duurzaamheidsaanpak.

Het Sikkens duurzaamheidswiel, met zes verschillende thema’s, helpt de schilder om de juiste keuze te maken als het gaat om onder andere langdurige bescherming, minder afval en gezondheid en welzijn. Daarnaast staan ook belangrijke keurmerken centraal om duidelijk aan te geven aan welke duurzame voorwaarden deze producten voldoen.

Het al meer dan 225 jaar oude Sikkens-merk voert sinds jaar en dag een actief beleid op duurzaamheid en is in veel aspecten leidend in de verfmarkt. Het Sikkens duurzaamheidswiel is een van de tools die de nieuwe AkzoNobel aanpak ‘People. Planet. Paint.’ ondersteunen en waarmee duurzaamheids-voordelen nog transparanter en zichtbaarder zijn voor klanten.

“Bij AkzoNobel geloven we dat het creëren van een duurzame toekomst vooral moet worden gerealiseerd door daadwerkelijke acties. Dit maken we nu tastbaar voor onze Sikkens klanten, door duidelijk aan te geven waar ze samen met ons duurzame voordelen uit kunnen halen. Elk verfblik, elk contract en elke samenwerking ondertekenen wij met een duurzame handtekening van Sikkens”, aldus Raymond de la Court, Directeur van de AkzoNobel Decorative Paints business Benelux.

Naast grote doelen, zoals als het bedrijf 100% CO2 neutraal maken in 2050, staan duurzame oplossingen voor de klant centraal. Bijvoorbeeld het verlengen van de levensduur van producten, die daardoor minder onderhoud nodig hebben, of het reduceren van afval – wat niet alleen goed is voor het milieu maar ook financiële voordelen biedt voor de professionele schilder.

“Door te streven naar de hoogwaardige producten en services met de laagste impact op het milieu willen wij een positieve impact voor klanten en het milieu realiseren. Als dé referentie voor duurzame verf en coatings in de Nederlandse markt willen we een voorbeeld zijn hoe mens, milieu en verf samen een sterke eenheid kunnen vormen voor duurzaamheid”, zegt Raymond de la Court.

Klik hier voor meer informatie over de nieuwe Sikkens aanpak voor duurzaamheid: https://www.sikkens.nl/duurzaamheid

Onderwerpen

• Chemische industrie