Epson Nederland

Renoveren om te innoveren

Blogpost   •   dec 28, 2015 11:06 CET

Hotels weten dat ze hun inrichting fris en up-to-date moeten houden als ze een maximale bezettingsgraad willen behalen, ervoor willen zorgen dat klanten terugkomen en een stap willen voorblijven op de concurrentie. Niets is erger dan een hotel met een inrichting die uitgewoond en passé is. Daar zult u zeker niet terugkomen.

De cyclus voor hotelrenovatie was voorheen elke vijf tot zeven jaar, maar met de moordende concurrentie om zoveel mogelijk gasten binnen te halen en recensiesites als TripAdvisor die recensies vol kritiek publiceren, is deze periode tegenwoordig elke drie jaar.

Hotels die regelmatig renovatie uitvoeren weten dat dit van grote invloed kan zijn op prestaties en hun vermogen om inkomsten te genereren. In 1998 zorgde een complete renovatie van de inrichting van Claridges in Londen voor een stijging van de omzet met 38%, en een stijging van de winst met 90%. En de geplande makeover van 90 miljoen pond die Grosvenor House op Park Lane in Londen zal ondergaan, zal de waarde van dit hotel naar verwachting verhogen met 80% (bron: www.building.co.uk). Ik weet dat we het hier over het beste van het beste hebben, maar dit geldt voor elk soort hotel.

We zien dit de laatste jaren ook in toenemende mate terug bij boetiek- en themahotels, waar creatieve en unieke ruimten heel veel interesse én boekingen genereren. Of hotels nu renoveren om het interieur eens op te frissen of hun ruimten geheel opnieuw uitvinden om in de pas te blijven met veranderende consumententrends, digitaal afdrukken kan hierbij een belangrijke en heel betaalbare rol spelen.

Via inkjetprinten kunnen architecten en interieurontwerpers vandaag de dag prachtige op maat gemaakte omgevingen maken. Muurbekleding, gordijnen, kussens, lampenkappen, stoffering, meubilair en panelen kunnen zeer snel worden geproduceerd op een scala aan duurzame substraten die niet te onderscheiden zijn van natuurlijke materialen. En in de exact vereiste hoeveelheden, zonder dat dit een fortuin hoeft te kosten.

Tijdens de Heimtextil-beurs (voor woningtextiel) in Frankfurt dit jaar hebben we laten zien hoe digitaal afdrukken kan worden gebruikt om al deze producten te maken, en de reactie van ontwerpers, architecten en stofferingsfabrikanten toont aan dat er een snel toenemende vraag is naar digitale en op maat gemaakte inrichtingsproducten.

Hoe lang zal het nog duren voordat ik een geheel persoonlijk ontwerp kan bestellen als ik een kamer reserveer?

Klik hier voor meer informatie over Epson's assortiment met textieloplossingen.

Dit artikel is geschreven door Duncan Ferguson, Director Professional Graphics Epson