Slechte gewoonten: ben je schuldig?

Blogpost   •   nov 05, 2018 11:31 CET

We worden allemaal voortdurend aangemoedigd om veiligheidsbewust te zijn, maar op de werkplek lijkt het erop dat we een aantal voor de hand liggende beveiligingsproblemen over het hoofd zien. Ontdek wat de meest voorkomende vergissingen zijn en hoe je ervoor kunt zorgen dat ze geen gegevensbeveiligingsrisico worden.

1. Laat je afdrukken achter op de printer?

Het is gemakkelijk gedaan. Je print een document uit op het moment dat de telefoon overgaat. Je neemt op en voor je het weet, ligt het document vijftien minuten op de printer. Iedereen zou het kunnen oppakken en lezen. De meeste printers kunnen ook naar een map of e-mail scannen. Als iemand - zeg een ontevreden werknemer - gevoelige of bedrijfskritieke informatie in handen heeft gekregen, wat houdt hen dan tegen om het te scannen en te e-mailen?

2. Drukt u bedrijfsgevoelige informatie af?

Vrijwel elk bedrijf werkt met vertrouwelijke informatie. Het kunnen belastinggegevens of salarissen van werknemers zijn, medische dossiers, juridische documentatie, studentendossiers of contractuele informatie. Als deze gegevens in verkeerde handen vallen, kan dit ernstige problemen voor het bedrijf veroorzaken, vooral in het licht van de nieuwe AVG-wetgeving. Printen is misschien een gewoonte waar je aan gewend bent, maar als het een gedeelde printer is, is dit een risico.

3. Heb je veel stukjes bedrijfsinformatie op verschillende apparaten?

We leven allemaal in een wereld met meerdere apparaten en zaken doen is niet anders. Je kunt een presentatie op je laptop schrijven, een rapport op de computer opstellen of documenten doorsturen vanaf je smartphone. Als je regelmatig bedrijfsgegevens vanaf verschillende bronnen afdrukt, is het de moeite waard ervoor te zorgen dat dit niet kan worden onderschept of misbruikt. Met name als het apparaat wordt gestolen, gehackt of gebruikt door iemand die niet is geautoriseerd.

Brother heeft een aantal functies om beveiliging van gegevens te ondersteunen, waaronder Brother SecurePrint+. Met onze SecurePrint+ functiekunt u vertrouwelijke bedrijfsdocumenten veilig afdrukken.

Dit zijn de belangrijkste kenmerken en voordelen:

Beveiligd printen van documenten - Bescherm vertrouwelijke documenten tegen diefstal. Gevoelige documenten worden alleen afgedrukt als u de printopdracht vanaf de printer vrijgeeft.

Kaartverificatie - Uw documenten worden alleen afgedrukt als u bij de printer staat om ze op te halen. Dit gebeurt via een NFC-kaart (Near Field Communication) waarmee uw documenten kunt vrijgeven en afdrukken.

Gemakkelijk te beheren - Gebruikers kunnen in een paar eenvoudige stappen worden toegevoegd of verwijderd. Per gebruiker kan toegang kan worden verleend tot een aantal specifieke functies of alle functies van de printer.

Als u meer wilt weten over SecurePrint+ of meer info wilt over de beveiligingsmogelijkheden voor uw zakelijke printers, neem dan contact op met solutions@brother.nl