Epson breidt toonaangevende EB-L1000-serie installatieprojectoren uit met modellen tot 15.000 lm

Persbericht   •   feb 07, 2017 09:25 CET

Verhoogde helderheid, meer functies en dezelfde vertrouwde eigenschappen van betrouwbaarheid, flexibiliteit en gebruiksgemak

Amsterdam, 7 februari 2017 – Epson heeft vandaag een uitbreiding bekendgemaakt van de toonaangevende serie van 3LCD-installatieprojectoren met acht nieuwe lasermodellen. De line-up biedt nu een lichtopbrengst tot 15.000 lumen, plus een nieuwe functie voor het vastleggen van externe beelden voor diagnostische doeleinden, nieuwe resoluties, keuze in behuizingskleur en een volledige reeks van verbindingsmogelijkheden, waaronder HDBaseT, HDMI, DVI en component.

De reeks omvat acht nieuwe modellen: EB-L1755U, EB-L1750U, EB-L1715S, EB-L1710S, EB-L1555U, EB-L1550U, EB-L1515S en EB-L1510S. Deze bieden een helderheid van 15.000 lm of 12.000 lm, plus WUXGA- of SXGA+-resolutie. Deze laatste resolutie is nieuw voor het assortiment installatieprojectoren van Epson. Bovendien kunnen gebruikers kiezen uit een zwarte of witte behuizing.

Alle modellen bieden dezelfde uitgebreide reeks van functies als de bestaande modellen in deze reeks, inclusief uitstekende verbindingsmogelijkheden, een hoge standaard contrastverhouding, veelzijdige 360 graden installatie en projectie vanuit elke hoek. Sommige modellen bieden tevens 4K-Enhancement technologie, voor het scherpst mogelijke beeld. Bovendien zijn ze compatibel met Epson's uitgebreide selectie van lenzen, die steeds ruimer wordt en nu ook een nieuwe optie voor ultrakorte projectieafstanden omvat.

Daniel Rose, productmanager bij Epson Europe, zegt: 'De Pro AV-industrie vraagt ons om twee dingen: een hogere lichtopbrengst en meer functieopties, om een breder scala aan locaties te kunnen bedienen. Door de EB-L1000-serie met acht nieuwe modellen tot 15.000 lumen uit te breiden, komen we meer dan tegemoet aan deze wensen. Voeg daarbij nog eenvoudige, veelzijdige installatie, betrouwbaarheid en bedieningsgemak, en je beschikt over een sterke kandidaat voor AV-projecten in alle soorten en maten.'

De nieuwe projectoren uit de EB-L1000-serie zijn beschikbaar vanaf november 2017.

Kenmerken EB-L1755U EB-L1750U EB-L1715S EB-L1710S EB-L1555U EB-L1550U EB-L1515S EB-L1510S
Lichtopbrengst 15.000 lm 15.000 lm 15.000 lm 15.000 lm 12.000 lm 12.000 lm 12.000 lm 12.000 lm
Behuizingskleur Zwart Wit Zwart Wit Zwart Wit Zwart Wit
Standaardresolutie WUXGA WUXGA SXGA+ SXGA+ WUXGA WUXGA SXGA+ SXGA+
Standaard contrastverhouding van 2000:1
4K-Enhancement technologie
Vastleggen van externe beelden met ingebouwde camera
Tot 20.000 uur aan onderhoudsvrij gebruik
Flexibele verbindingsmogelijkheden, waaronder HDBaseT, HDMI, DVI en component
Eenvoudige 360⁰ installatie en projectie onder elke gewenste hoek
SDI-ingang

Over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op het gebied van technologie en toegewijd om mensen, dingen en informatie met elkaar te verbinden door middel van efficiënte en compacte precisietechnologie. Het productaanbod van Epson loopt uiteen van inkjetprinters en digitale printsystemen tot 3LCD-projectoren, multimediabrillen, sensorsystemen en industriële robots, en wij streven naar het bevorderen van innovaties en het overtreffen van de verwachtingen van onze klanten op het gebied van inkjet, visuele communicatie, wearables en robotica.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 91 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieu-impact te beperken.

www.global.epson.com

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2015 een omzet van 1.577 miljoen euro.

www.epson.eu

Ecologische visie 2050