Epson consolidated results for year ended 31st March, 2014

Persbericht   •   mei 01, 2014 17:17 CEST

Revised company strategy focusing on core technology areas paying dividends:

• Net sales increased by 17.9%, passing the 1,000 billion yen mark for the first time since fiscal year 2008
  • Operating income quadrupled, up 299.8%
  • Exchange rates had positive impact, but increases in net sales and income surpass these

Strategically realigned product mix, adopting new business models in existing business segments:
  • Information-related equipment segment recorded particularly strong year-on-year increases in net sales and income
  • Increased printer profitability achieved through improved model mix and higher average selling prices
  • Sales of consumables on an upward trend
  • Sharp unit shipment growth was achieved in emerging markets through expansion and upgrade of high-capacity ink tank model line-up
  • Launched commercial printers in areas such as signage and textile printing
  • Strong projector performance with increased net sales and operating income achieved through increased unit volume in all regions
  • Devices and precision products delivered net sales increase boosted by high volume sales of microdevices

Please find attached the entire press release in Word file.

Informatie over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en biedt een uitgebreid productgamma variërend van inkjet printers en printsystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots tot sensoren en andere micro apparatuur. Epson is toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen en biedt customer value op basis van compacte, energiebesparende, precisie technologieën voor grote ondernemingen, thuiskantoren, handelsmarkten en industrie.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is. Zie ook de Epson Corporate website.

Informatie over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. Zie ook de Europese Epson website

Lees meer over de Ecologische Visie van Epson.

Bestanden in de bijlage

Word-document