Solar Weekend Festival

Bezoekers Solar Weekend Festival steken handen uit de mouwen bij zorginstellingen!

Persbericht   •   mei 15, 2014 12:37 CEST

ROERMOND - Bezoekers Solar Weekend Festival steken handen uit de mouwen bij zorginstellingen In samenwerking met 10,000 HOURS vindt de Solar Vrijwilligersdag plaats bij twee zorginstellingen in de omgeving van Roermond.

Voor het eerst in haar bestaan organiseert Solar Weekend in samenwerking met 10,000 HOURS de Solar Vrijwilligersdag. Op zaterdag 24 mei bezoeken zeventig festivalgangers zorginstelling Daelzicht in Heel en zorgboerderij de Middelhof in Swalmen. De dag staat geheel in het teken van activiteiten voor én met bewoners. Solar Weekend Festival vindt plaats van 31 juli t/m 3 augustus bij Roermond.

Solar Vrijwilligersdag 2014
Maar liefst zeventig bezoekers van Solar Weekend Festival trekken zaterdag 24 mei naar zorginstelling Daelzicht in Heel en zorgboerderij de Middelhof in Swalmen, om daar vrijwillig een handje toe te steken. Bij Daelzicht knappen zij het ‘Belevingsbos’ op. In dit bos geeft de instelling voor mensen met een verstandelijke beperking, haar bewoners een ‘zintuiglijke totaalbelevenis’. Het bos zelf is door de jaren heen ietwat verouderd, de vrijwilligers zorgen dat het bos er straks weer mooi bij ligt. Bij zorgboerderij de Middelhof staan naast opknapwerkzaamheden ook sociale activiteiten op het programma. Zo voeren ze de dieren op de boerderij en maken de festivalgangers een rolstoelwandeling met bewoners. Gezamenlijk sluiten zij af met een kopje koffie, natuurlijk in combinatie met een stuk Limburgse vlaai. Daarnaast voorziet de groep  stoelen en tuinbanken van een nieuw likje verf en onderhouden zij de paden en Jeu de Boulesbaan.

10,000 HOURS
Wereldwijd inspireert 10,000 HOURS jonge mensen om tijd te doneren en iets goeds te doen voor een ander. Van het renoveren van speelplaatsen voor kinderen met een verstandelijke beperking, tot het planten van bloemen voor ouderen in verzorgingshuizen. Sinds 2010 geeft 10,000 HOURS bezoekers van festivals, onder andere Welcome to the Future, Mysteryland en Sensation, de kans iets terug te doen voor de omgeving. Gedoneerde uren worden opgeteld en inmiddels staat de teller al op 14.690 uur. Het doel is om zo snel mogelijk de volgende 10,000 uur vrijwilligerswerk te halen. Door vooraf vijf uur vrijwilligerswerk te doen via Nederland Cares werd voorrang verstrekt bij de inschrijving voor de Solar Vrijwilligersdag. Voor meer informatie en updates zie: http://10000hours.nlhttps://www.facebook.com/10000hours enhttps://twitter.com/10_000HOURS. De Solar Vrijwilligersdag wordt mede mogelijk gemaakt door het VSB fonds

Solar Weekend
Van 31 juli t/m 3 augustus vindt voor de tiende keer Solar Weekend plaats rond de Maasplassen in Roermond. Gedurende het weekend kunnen bezoekers genieten van een brede line-up van muziek en andere kunstvormen. Solar Weekend heeft muziekarea's met popmuziek, house, disco, techno, funk, electro, soul, dubstep, salsa, live electronics, minimal, uk funky en hiphop. Ook biedt het festival theatervoorstellingen, verschillende activiteiten en spelletjes, of graffiti kunstwerken en interactieve bouwwerken. Meer informatie: http://www.solarweekend.nl/

Solar een kleurrijke innovatieve creative communitie die een platform bied aan kunstenaars, ontwerpers en performers door middel van een jaarlijks festival en 365 dagen online.