koning & vogel communicatieadvies

ConsumentenClaim start massaal rechtszaken woekerpolissen

Persbericht   •   feb 08, 2011 07:16 CET

ConsumentenClaim start massaal rechtszaken woekerpolissen

Uitspraak rechter doet compensatieregelingen verbleken

Amsterdam, 8 februari 2011 – ConsumentenClaim doet in het eerste kwartaal van 2011 de eerste 435 dagvaardingen inzake woekerpolissen aan Falcon Leven (ASR) de deur uit. Gedupeerden kunnen zo de door de verzekeraar jarenlang in rekening gebrachte torenhoge verborgen kosten terugvorderen. Falcon Leven (ASR) is in een recente rechtszaak (vonnis Rechtbank Haarlem 26-1-2011) overgegaan tot volledige compensatie van een woekerpolis. Hiermee wordt volgens ConsumentenClaim bevestigd dat de door verzekeraars tot nu toe aangeboden compensatieregelingen ver onder de maat zijn.

Bij het programma TROS Radar (uitzending 7 februari 2011) stelt Pieter Lijesen van ConsumentenClaim onder meer: ‘Klanten zijn twee keer voor de gek gehouden: eerst met het afsluiten van de verzekering en daarna nog eens met de compensatieregeling.’

ConsumentenClaim heeft inmiddels meer dan 400 aanmeldingen van klanten met een Falcon Levensplan. ‘Als ASR, de rechtsopvolger van Falcon, niet per ommegaande met een adequate compensatie over de brug komt, gaat in alle zaken een dagvaarding de deur uit. Helaas leert de ervaring dat banken en verzekeraars vaak pas bereid zijn tot een reële schadevergoeding als zij voor de rechter worden gedaagd,’ aldus Lijesen.

ConsumentenClaim is de enige partij in Nederland die op basis van no cure no pay op grote schaal rechtszaken voert voor gedupeerde consumenten van onder andere woekerpolissen.

Aanmelden kan via de site www.consumentenclaim.nl

Digitale perskamer met beeld en achtergrondinformatie: http://pressdoc.com/p/000apv