MyTrendyPhone.nl

Deutsche Telekom lanceert de eerste Firefox smartphones

Persbericht   •   jul 16, 2013 12:38 CEST

De eerste telefoons gebaseerd op Firefox besturingssysteem en gericht op gebruikers worden binnenkort beschikbaar. Deutsche Telekom biedt de Alcatel One Touch Fire in Europa. De telefoon zal ook in Polen beschikbaar zijn, in T-Mobile online winkels. Telefónica heeft ook het eerste Firefox apparaat aangekondigd, de ZTE Open. Hoewel deze toestellen zijn niet de eerste Firefox OS apparaten, zijn ze de eerste apparaten die gericht zijn op de consument maar Geeksphone Keon en Peak apparaten zijn vooral gericht op ontwikkelaars.

ZTE en Alcatel bieden de eerste twee telefoons voor de nieuwe Firefox HTML open source OS, en elke heeft een slank touchscreen ontwerp en zeer leuke prijs. Zowel de ZTE Open als Alcatel One Touch Fire worden standaard geleverd met alle van de normale smartphone features, waaronder e-mail, gesprekken, sms, maps, camera (3.15 en 3.2 MP), en natuurlijk, web surfen met Firefox. Gebruikers kunnen ook apps downloaden, en hoewel intern geheugen is niet vergelijkbaar met high-end telefoons, hebben beide telefoons microSD kaartslot.

ZTE Open en Alcatel One Touch Fire hebben 512 MB werkgeheugen, Adreno 200 grafische kaarten en 1 GHz Qualcomm processor.

Aan de andere kant biedt Geeksphone een nieuwe en verbeterde versie van hun Peak smartphone, de Geeksphone Peak + smartphone. De nieuwe Geeksphone Peak + telefoon is gebaseerd op Mozilla-technologie en is ontworpen voor het nieuwe Firefox-besturingssysteem en wordt geleverd met 25 GB cloud opslag. Volledige specificaties voor de nieuwe Geeksphone Peak + smartphone zijn nog steeds bekend.

Firefox OS is een open-source systeem, bedoeld om te concurreren met Android. Het systeem werd ontwikkeld met behulp van HTML5. De Firefox OS is zeker interessant, maar met zo'n breed scala aan Android en iOS apparaten zal het zeker moeilijk zijn om klanten aan te trekken. Toch is deeerste reactie op de OS en de Geeksphone apparaten zeer positief geweest.

MyTrendyPhone.nl verkoopt hoge kwaliteit iPhone accessoires, iPhone hoesjes en covers, iPad accessoires, Samsung accessoires en nog veel meer. We hebben veel producten voor smartphones, tablets, speelconsoles, laptops en computers. We bieden hoogste kwaliteit producten tegen zeer redelijke prijzen. Bezoek onze online winkel en vind een iPhone 5 hoesje, iPhone cover, iPad case, Galaxy S3 tasje - wat u ook nodig hebt.