Epson Nederland

Epson brengt de eerste draagbare projector met QR-codeconnectiviteit op de markt

Persbericht   •   sep 09, 2014 13:22 CEST

Scan een geprojecteerde QR-code om de content van een smart device te delen dankzij innovatieve nieuwe functie in iProjection

Amsterdam, 9 september 2014 – Epson heeft de eerste draagbare projector met QR-codeconnectiviteit geïntroduceerd[1]. De draagbare EB-W28 3LCD-projector is ontworpen voor onmiddellijk samenwerken en delen van content via smart devices, en zijn innovatieve QR-codefunctie maakt deel uit van Epson's ambitie om 's werelds beste interactieve projector gebruikersbeleving te bieden.

Paul White, Product Manager bij Epson Europe, zegt hierover: “De QR-codeverbindingsfunctie in iProjection maakt het voor iedereen met een smartphone of tablet bijzonder eenvoudig om deze te koppelen aan de EB-W28. Zodra de Epson iProjection-app is gedownload naar een smart device, kan de QR-code die door de EB-W28 wordt geprojecteerd eenvoudig worden gescand. Het is nu makkelijker dan ooit om het beeld dat te zien is op een smart device direct te delen met een groter publiek.”

QR-codeconnectiviteit is slechts één van de kenmerken die de keuze, flexibiliteit en het verbindingsgemak van EB-W28 vergroot. De HDMI-ingang is geschikt voor MHL, waardoor extra smart device-connectiviteit wordt geboden via een kabel naar smartphone of tablet. Voor het leveren van indrukwekkende bedrijfspresentaties is dit nieuwe model ontworpen voor hoogwaardige beeldkwaliteit en flexibele plaatsing, dankzij keystone-correctie en optische zoom. De split-screenfunctionaliteit maakt het eenvoudig dia's te vergelijken tijdens een vergadering, en dankzij de firmware-update en kopieerfuncties in het OSD-menu (On Screen Display) profiteert u van minder uitvaltijd en eenvoudige installatie van meerdere projectoren. De EB-W28 biedt een indrukwekkende WXGA-resolutie, een contrastverhouding van 10.000:1 en een helderheid van 3.000 lumen en maakt gebruik van Epson's 3LCD-technologie om te zorgen voor een gegarandeerd gelijke lichtopbrengst voor wit en gekleurd licht. Dit resulteert in heldere en levendige kleuren, die drie keer zo helder zijn dan die van toonaangevende projectoren van de concurrentie[2].

Aangezien de EB-W28 vooral is ontworpen voor kleine kantoorvestigingen en bedrijfskantoren, is de projector licht genoeg om eenvoudig en snel te verplaatsen tussen verschillende vergaderruimten. Epson netwerkprojectie (voor het delen van aangepaste instellingen van tal van projectoren) en software voor projectie vanaf meerdere pc's worden meegeleverd, waarbij de laatste mogelijkheden biedt voor moderator-beheer en het delen van content van maximaal 50 gebruikers.

De EB-W28 is vanaf september beschikbaar voor een prijs van € 599 (incl. BTW).

Belangrijkste kenmerken:

·   WXGA-resolutie

·   QR-codefunctie in iProjection1

·   Helderheid van 3.000 lumen en gelijke lichtopbrengst voor wit en gekleurd licht

·   Contrastverhouding van 10.000:1

·   3LCD-technologie

·   HDMI-ingang geschikt voor MHL

·   Split-screenfunctie en projectie vanaf meerdere pc´s

[1] Voor de QR-codefunctie is de iProjection-app vereist, beschikbaar op Android- en iOS-apparaten

[2]  Vergeleken met toonaangevende 1-chip DLP-projectoren voor bedrijven en het onderwijs, gebaseerd op NPD-data uit de periode juli 2011 tot en met juni 2012. Kleurenopbrengst (Colour Light Output) gemeten conform IDMS 15.4.  Kleurenopbrengst (CLO) kan variëren, al naar gelang de gebruiksomstandigheden. Voor meer informatie gaat u naar www.epson.nl/CLO

Informatie over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen met oplossingen variërend voor thuis, op kantoor en voor commerciële en industriële ondernemingen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printersystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is. Zie ook de Epson Corporate website.

Informatie over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. Zie ook de Europese Epson website

Lees meer over de Ecologische Visie.