Epson Nederland

Epson introduceert nieuwe veelzijdige scanners

Persbericht   •   sep 15, 2016 10:30 CEST

Amsterdam, 15 september 2016 – Epson presenteert de WorkForce DS-1660W- en DS-1630-documentscanners. Deze scanners stroomlijnen de processen van het front-office en kunnen de productiviteit verhogen. De betaalbare documentscanners hebben een automatische documentinvoer van 50 pagina's met hoge snelheid en zijn ideaal voor het scannen van paspoorten, boekjes en kwetsbare documenten maar zijn ook perfect voor stapels papier.

Steve King, productmanager, Epson Europe, zegt: 'Of u nu de dagelijkse administratie, belangrijke documentatie zoals geboortebewijzen of zelfs oude brieven scant, met deze veelzijdige en gebruiksvriendelijke oplossing kunt u vrijwel elke zakelijke taak aan. Deze twee modellen zijn niet alleen het snelste met 25 ppm (print per minuut), ze hebben ook het compactste formaat in hun klasse[1], zodat u ze overal op kantoor kunt plaatsen.'

De flatbedscanners werken met USB 3.0-connectiviteit. Dit betekent dat er geen vertragingen optreden, zelfs niet bij een hoge resolutie in 300 dpi. En dankzij de modus voor lange documenten kan papier met een lengte van meer dan drie meter gescand worden (alleen enkelzijdig). Bovendien bieden de Wi-Fi- en Wi-Fi Direct-connectiviteit van de DS-1660W extra gemak voor organisaties die een speciale scanoplossing in hun omgeving willen implementeren waartoe veel medewerkers toegang hebben.

Beide modellen hebben ook intelligente functies voor kleur- en beeldaanpassingen, zoals automatisch bijsnijden, skew-correctie en het verwijderen van lege pagina's en achtergronden, dankzij de Epson-beeldverwerkingstechnologie.

TWAIN- en ISIS[2]-drivers worden meegeleverd voor naadloze integratie in bestaande document management systemen en scannen naar een pc, Mac of online opslag is mogelijk in één druk op een knop.

De WorkForce DS-1660W en DS-1630 zijn verkrijgbaar vanaf oktober 2016 voor een respectievelijke prijs van € 299 en € 269 (ex. BTW).

Belangrijkste kenmerken:

• Een van de snelste scanners in zijn klasse - scansnelheid van 25 ppm
  • Scan een scala aan documenten, waaronder boeken, paspoorten, gebonden documenten en kwetsbare items
  • Het compactste formaat in zijn klasse1
  • Wi-Fi- en Wi-Fi Direct-connectiviteit (uitsluitend DS-1660W)
  • TWAIN- en ISIS-drivers voor naadloze integratie in bestaande document management systemen
  • Beide zijden van een pagina scannen met dubbelzijdig scannen
  • Automatische documentinvoer van 50 pagina's
  • Stel maximaal 30 taken samen en profiteer van eenvoudig scannen met één druk op een knop naar mappen, e-mail, online opslag2 en meer met het optionele netwerkpaneel (uitsluitend DS-1630)
  • USB 3.0-connectiviteit betekent dat er geen vertragingen optreden, zelfs niet bij een hoge resolutie in 300 dpi
  • Intelligente functies voor kleur- en beeldaanpassingen, zoals automatisch bijsnijden, skew-correctie en het verwijderen van lege pagina's en achtergronden, dankzij de Epson-beeldverwerkingstechnologie
  • Met de meegeleverde Epson-software kunnen afbeeldingen tweemaal worden uitgevoerd: scan één keer en verstuur ze naar twee verschillende bestemmingen
  • De modus voor lange documenten maakt scannen van papier met een lengte van meer dan drie meter mogelijk (3048 mm) (alleen enkelzijdig)

[1] Op basis van gegevens van de websites en brochures van de vijf best verkopende scannermodellen van de concurrentie in EMEA voor het volledige jaar 2015 volgens InfoSource Document Management Scanner Sales Full Year 2015.

[2] ISIS-drivers alleen beschikbaar voor het model DS-1630

Over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overstijgen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 67.000 werknemers in 90 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2014 een omzet van 1.551 miljoen euro. www.epson.nl

Ecologische Visie 205