Epson Nederland

Epson investeert 50 miljoen euro in Europese groei

Persbericht   •   dec 14, 2015 13:13 CET

Amsterdam, 14 december 2015 – Epson, wereldwijd marktleider op het gebied van printing, visuele communicatie, productie en oplossingen voor kantoor, thuis, handel en industrie, heeft vandaag aangekondigd dat het in de komende twee jaar € 50 miljoen zal investeren in Europa om de groei van deze regio te stimuleren. Met deze investering versterkt Epson het belang van de Europese regio in de voortdurende strategische verschuiving van de consumentenmarkt naar de zakelijke markt. Volgens Rob Clark, Senior Vice President van Epson Europe, zal de investering zich richten op infrastructuur, informatietechnologie, marketing en het personeelsbestand, wat het regionale arbeidspotentieel van het bedrijf met 10% zal doen stijgen.

Onderstaand kunt u het hele Engelstalige bericht lezen.

__________________________________________________________________________________

Epson Backs European Growth Plan With €50 Million Investment

London, United Kingdom -- December, 2015- Epson, a global innovation leader in printing, visual communications, manufacturing and quality of life solutions for the office, home, commerce and industry, today announced that it will invest €50 million in Europe over the next two years to drive its growth in the region.

Reinforcing Epson’s commitment to Europe and the region’s importance in the company’s ongoing strategic shift from consumer to business markets, Senior Vice President of Epson Europe Rob Clark said that the new investment will focus on infrastructure, information technology, marketing and headcount, and will increase the company’s regional workforce by 10%.

“Global investments in key regions such as Europe, the Middle East and Africa will continue to be necessary to enable the company to sustain growth in business markets over the medium to long-term,” explained Clark. “Particular emphasis in this round of investment will be placed on enhancing our competitive participation in Germany, Spain and the United Kingdom, including the opening of new offices in Berlin, Munich, Lisbon and Madrid.”

At the heart of Epson’s drive for growth in European business markets is its range of WorkForce Pro and WorkForce Pro RIPS (Replaceable Ink Pack System) business inkjet printers, introduced in European in 2014. Incorporating the company’s proprietary PrecisionCore print head technology, which is proven in industrial inkjet printing, Epson believes that its WorkForce Pro printers are well positioned to take advantage of the ongoing shift from laser to business inkjet printing technology in medium to large sized corporations.

Industry research firm IDC has reported that business inkjet printing represents a €38 billion* market opportunity in Europe, and that 1 in 4 printers (2.2 million units) sold into office environments in 2014 were based on business inkjet technology.

According to Clark, the selection and deployment of new generations of high speed, energy-efficient business inkjet printers looks set to increase in Europe over the next five to ten years, particularly in large corporations and across sectors such as retail, healthcare, education and public administration.

“Business inkjet printing is the big growth opportunity for Epson in Europe,” said Clark. “Building on the multi-million euro business we have already built, this new investment will help us to get even closer to our customers and strengthen our relationships with channel partners.’

Informatie over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen met oplossingen variërend voor thuis, op kantoor en voor commerciële en industriële ondernemingen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printersystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is. Zie ook de Epson Corporate website.

Informatie over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. Zie ook de Europese Epson website

Lees meer over de Ecologische Visie.