Epson Nederland

Epson ondersteunt Slow e-Motion met projectoren

Persbericht   •   jan 19, 2016 10:09 CET

Amsterdam, 19 januari 2016 – Printer- en projectorfabrikant Epson steunt Slow E-Motion met twee EB-1985WU-projectoren. Slow e-Motion is een project van Stichting GetOud, dat zich inzet voor positievere beeldvorming over ouderen en ouderdom. GetOud wil een tegenwicht bieden aan het streven naar de eeuwige jeugd. Daarom zijn vrolijke en verdrietige reacties van negen 75-plussers op bekende YouTube-fragmenten gefilmd. Door deze sterk vertraagd af te spelen, worden de fijne emotierimpels heel mooi zichtbaar. Epson leent de stichting twee projectoren, zodat het videoproject door heel Nederland op het grote scherm kan worden vertoond. Momenteel is het videoproject te zien in Lelystad en Veenendaal.

Emoties komen tot leven op het grote scherm
‘Op een groot scherm kun je emoties en uitdrukkingen pas echt goed tot leven laten komen,’ zegt Marion Duimel, één van de oprichters van GetOud. ‘Wij zijn dan ook enorm blij dat Epson ons deze projectoren ter beschikking heeft gesteld. Zonder de projectoren zou de impact van Slow E-Motion veel minder groot zijn.’

‘Stichting GetOud heeft de senioren prachtig op de gevoelige plaat weten vast te leggen’, zegt Ward Estoppey, Channel Marketing Manager bij Epson Nederland. ‘Maar om die emotie op het grote scherm ook goed over te laten komen, is een kraakheldere projectiewijze onmisbaar.’ Epson’s 3LCD-technologie produceert kleurrijke en nauwkeurige beelden. De combinatie van deze technologie en de WUXGA-resolutie (1920x1200) van de EB-1985WU zorgen voor kraakhelder beeld. ‘Dit maakt deze projector uitermate geschikt voor het Slow e-Motion project.’

Einde

Opmerking voor de redacteur

Meer over het project inclusief een promo van de video GetOud

Informatie over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen met oplossingen variërend voor thuis, op kantoor en voor commerciële en industriële ondernemingen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printersystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is. Zie ook de Epson Corporate website.

Informatie over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. Zie ook de Europese Epson website

Lees meer over de Ecologische Visie.