Epson Nederland

Epson ‘shaped the year’ aldus IDC

Persbericht   •   okt 24, 2016 10:31 CEST

Western Europe Business Inkjet Market Shares 2015

Epson is door IDC (International Data Corporation) uitgeroepen tot printerfabrikant ‘which shaped the year’ 2015. In haar rapport Western Europe Business Inkjet Market Shares, 2015 roemt IDC de groei van meer dan 40,4 procent die Epson jaar na jaar bereikt in de verkoop van inkjetprinters op de zakelijke markt. Daarmee is Epson de op één-na-grootste leverancier van inkjetprinters voor zakelijk gebruik in Europa.

Epson lanceerde nieuwe modellen in de WorkForce Pro en EcoTank-serie, verving inktcardridges door inktzakken, introduceerde nieuwe programma’s voor dienstverlening aan zakelijke klanten en hielp klanten met het besparen van kosten en duurzamer worden.

Lees hieronder het volledige Engelstalige nieuwsbericht.

IDC names Epson the printer vendor who ‘shaped the year’ in 2015

Epson has been recognised by IDC in its 2016 report titled Western Europe Business Inkjet Market Shares, 2015. Reporting on Epson’s growth trajectory, author Phil Sargeant called the company out as the vendor who ‘shaped the year’ by virtue of it registering a +40.4% year-on-year increase in business inkjet unit sales, and becoming the second largest business inkjet supplier in Europe.

How?

Epson, combined with its innovations in visual communications, wearables and robotics, has pushed inkjet printing innovation to new heights. The company has launched new models in its WorkForce Pro and EcoTank printing ranges; challenged industry norms by introducing ink tank systems as opposed to cartridges; presented several new programmes that offer business customers a variety of service solutions that suit their needs; and revolutionised sustainability and cost benefits for the workplace. For example, Epson’s Workforce Pro business inkjet models offer high speed and print quality while improving cost of ownership and eco-benefits, such as 82% reduction in power consumption.

With IDC forecasting the overall business inkjet market to grow at a rate of 10.2% (CAGR) up to and including 2020, Epson has invested 400 million euros in new production facilities and will invest a further 185 million euros in its PrecisionCore inkjet technology over the next 3 years. Needless to say, Epson sees a bright inkjet future for years to come.

Over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overstijgen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 67.000 werknemers in 90 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2015 een omzet van 1.577 miljoen euro.

www.epson.eu

Ecologische Visie 2050