Epson Nederland

Epson welcomes Marco Grob to Photokina

Persbericht   •   sep 19, 2016 09:32 CEST

Marco Grob

Leading portrait photographer Marco Grob visits Epson at Photokina on Thursday 22nd September to talk about how he has become one of the leading portrait and advertising photographers today.

In his presentation ‘Money, People, Politics’ in the Epson Photo Arena Marco describes his experience having a front row seat to history and his focus on capturing historically significant people in numerous fields from politics to cinema. He highlights his recent work delving into long form stories, including ‘A Year In Space’ and the Emmy award-winning multimedia piece ‘Beyond 9/11: Portraits of Resilience’. He will give valuable insight into: better business practices; client relations, technical expertise and lighting aesthetics.

Marco will present in English at 11:00am and 15:00pm and in German at 11:30 and 15:30 in the Epson Photo Arena (Hall2.2 Booth B-011) on Thursday 22nd September

Two of Marco’s portraits (Jane Goodall and Siro Kierie) will be displayed in the Epson Digigraphie Gallery during the show. These have been printed on Epson Cold Press Natural media using a SureColor SC-P20000 printer.

Jane Goodall, British primatologist, ethologist, anthropologist, and UN Messenger of Peace. Improvised studio, Sky magazine cover shoot, Manhattan. 2010 Photo © 2016 Marco Grob. All rights reserved
SIRO KIERIE, Young Karo Tribeswoman, Improvised studio, Omo Valley, Ethiopia, 2014
Photo © 2016 Marco Grob. All rights reserved.

Marco Grob biography
Born in Olten, Switzerland, Marco Grob worked for 20 years as a still life photographer before deciding to focus entirely on people and portrait photography in 2003. In addition to successful commercial work in the film and advertising industries, Marco's work appears regularly in magazines like TIME, GQ, Vogue, Esquire, The New York Times Magazine, Wired, and New York Magazine. His work has earned him numerous awards throughout his career, including an Emmy Award and a prestigious Hasselblad Masters Award in 2007. Mr. Grob lives in New York, but follows his work around the world.

Over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overstijgen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 67.000 werknemers in 90 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2014 een omzet van 1.551 miljoen euro. www.epson.nl

Ecologische Visie 205