Intel Security

Intel Security helpt de Samsung Galaxy S7 en S7 edge te beveiligen

Persbericht   •   feb 22, 2016 08:11 CET

McAfee VirusScan mobile security en anti-malware wereldwijd voorgeïnstalleerd op nieuwe Samsung Galaxy S7 en S7 edge

Mobile Threats Report van Intel Security toont noodzaak verhoogde beveiliging tegen wildgroei mobiele malware

Overeenkomst met Samsung uitgebreid, voor nog betere bescherming Galaxy S7 en S7 edge

Mobile World Congress, Barcelona, 21 februari 2016– Bezitters van de nieuwe Samsung Galaxy S7 en S7 edge zullen profiteren van McAfee VirusScan. De beveiligingsoplossing zal worden voorgeïnstalleerd op beide nieuwe modellen, om gebruikers te beschermen tegen een groeiend aantal mobiele dreigingen. De antimalwaretechnologie van Intel Security beschermt op dit moment al ruim 40 miljoen Samsung Galaxy-gebruikers over de hele wereld.

Historisch gezien is mobiele malware een soort ‘nakomertje’ voor cybercriminelen, die hun inspanningen altijd hebben gericht op desktops en laptops. De afgelopen jaren laten echter een dramatische toename zien van geavanceerde en complexe nieuwe malware die de pijlen juist op mobiele gebruikers richt. Volgens het nieuwste Mobile Threats Report van Intel Security zijn de afgelopen zes maanden drie miljoen apparaten getroffen door malware uit de mobiele app-stores. Daarnaast waren er in het vierde kwartaal van vorig jaar 24 procent meer meldingen van mobiele malware dan in het kwartaal ervoor.

"Omdat de consument steeds afhankelijker wordt van zijn mobiele apparaat, ook voor gevoelige transacties, is betere bescherming tegen malware van cruciaal belang”, zegt John Giamatteo, corporate vice-president bij Intel Security. "We pakken de bestrijding van deze groeiende dreiging aan door samen te werken met merken als Samsung, zodat hun klanten beter beveiligd zijn en zonder zorgen online kunnen gaan."

"Bezitters van de Samsung Galaxy S7 en S7 edge kunnen makkelijker en vrijer door de digitale wereld navigeren als hun bescherming tegen malware up-to-date is”, zegt Henry Lee, vice-president mobile security technologies van Samsung Mobile. "Smartphones zijn een vast onderdeel van ons dagelijks leven geworden, dus het is belangrijk dat we onze gebruikers bescherming op hoog niveau bieden, zodat persoonlijke gegevens veilig zijn op hun Samsung.”

McAfee VirusScan-technologie

McAfee VirusScan is een antimalwaresysteem dat apps en bestanden op het toestel en de SD-kaart scant, om besmetting door kwaadaardige code – van virussen tot Trojans – te helpen voorkomen. Meer informatie over mobiele beveiliging door McAfee VirusScan is te vinden in de datasheet.

Verkrijgbaarheid

McAfee VirusScan antimalwaretechnologie van Intel Security is een voorgeïnstalleerde functie op de Samsung Galaxy S7 en S7 edge en werd ook al geleverd met de Samsung Galaxy S6, S6 edge en Note 5. De software hoeft niet afzonderlijk te worden aangeschaft.

Intel Security op het Mobile World Congress

Op het Mobile World Congress in Barcelona demonstreert Intel Security zijn technologieën, waaronder McAfee VirusScan op de mobiele apparaten van Samsung, op de Intel-stand: hal 3, stand 3D30.

McAfee is nu onderdeel van Intel Security. Met zijn Security Connected-strategie, innovatieve benadering van beveiliging die door hardware wordt ondersteund en Global Threat Intelligence, focust Intel Security zich op het ontwikkelen van proactieve, bewezen beveiligingsoplossingen en -diensten die systemen, netwerken en mobiele toestellen van bedrijven en eindgebruikers over de hele wereld beschermen. Intel Security combineert de ervaring en expertise van McAfee met de innovatiekracht en bewezen prestaties van Intel om van beveiliging een essentieel onderdeel van iedere architectuur en ieder automatiseringsplatform te maken. Het is de missie van Intel Security om iedereen het vertrouwen te schenken om veilig te leven en te werken in een digitale wereld.