Klarna BV

Klarna betreedt Oostenrijkse markt

Persbericht   •   jul 04, 2012 13:58 CEST

Amsterdam, 4 juli 2012 – Klarna, toonaangevend Europees aanbieder van online betaaldiensten, gaat zijn dienstverlening uitbreiden naar Oostenrijk. Hiermee is Klarna actief in zeven Europese landen. De diensten zijn vanaf het najaar 2012 beschikbaar voor online winkels en consumenten.

Sinds de oprichting in 2005 is Klarna uitgebreid naar zes Europese landen: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Duitsland en Nederland. Vanaf najaar 2012 komt daar Oostenrijk bij. Het kantoor wordt gevestigd in Wenen.

“De uitbreiding naar Oostenrijk is een logische stap voor onze uitbreiding in Europa. De Oostenrijkse e-commercemarkt is de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Ongeveer zes procent van de totale handel vindt plaats over het internet”, aldus Sebastian Siemiatkowski, CEO en Group CEO van Klarna. “We hebben veel waardevolle ervaring opgedaan sinds onze introductie in Duitsland in 2010 en breiden nu onze visie op een veiligere en eenvoudigere e-commercemarkt uit naar een nieuw land.”

Klarna levert betalingsoplossingen voor e-commerce die zorgen voor eenvoudige en veilige online betalingen. Klarna verwerkt jaarlijks transacties die een waarde van 2,3 miljard euro vertegenwoordigen, via 15.000 aangesloten webwinkels.

Over Klarna

Klarna is in 2005 in Zweden opgericht door - toentertijd studenten - Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth en Victor Jacobsson. Inmiddels is Klarna Europees marktleider op het gebied van factuurgebaseerde betaaloplossingen voor de e-commerce. Meer dan 15.000 webshops in Duitsland, Nederland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk,  Denemarken en Finland hebben Klarna als betaalmethode geïntegreerd. De diensten van Klarna (Klarna Factuur en Klarna Account) zijn tot nu toe door meer dan acht miljoen consumenten gebruikt. Bij het bedrijf werken momenteel 800 medewerkers. In 2012 heeft Atomico aandelen in Klarna verworven, Klarna ontving eerder al financiële steun van Sequoia Capital, DST Global en General Atlantic.

www.klarna.nl / www.twitter.com/KlarnaNL / www.facebook.com/KlarnaNederland