Epson Nederland

Lang AG bestelt Epson’s helderste laserprojector voor de installatiemarkt ooit

Persbericht   •   okt 14, 2016 12:31 CEST

Toonaangevend internationaal AV-verhuurbedrijf bevestigt opdracht voor 25 EB-L25000U projectoren

Amsterdam, 14 oktober 2016 – Epson laat weten een grote overeenkomst te hebben gesloten met Lang AG, het Duitse AV-verhuurbedrijf, voor de levering van 25 exemplaren van de nieuwe EB-L25000U – momenteel de helderste 3LCD laserprojector op de markt.

Lees het volledige persbericht (Engels) hieronder:

Epson has announced a deal with Lang AG, the German AV hire company, to supply 25 units of the new EB-L25000U - currently the brightest 3LCD projector on the market. This comes on top of Epson’s June 2016 deal with Lang AG to supply L-Series projectors, worth around three million euros.

Neil Colquhoun, Executive Director, Professional Displays, says, “We’re delighted that Lang AG has chosen the EB-L25000U. As our brand new flagship installation model, it’s incredibly significant to us that it has passed Lang’s very strict evaluation process. We’re hoping that the brightness, durability and versatility of this 3LCD laser projector will allow Lang AG’s customers even greater flexibility to create stunning visual installations.”

Tobias Lang, CEOof Lang AG, adds, “Due to our positive experience with Epson’s EB-L1000 Series, we are looking forward to the upcoming expansion of our product portfolio with the EB-L25000U. This 25,000 ANSI lumen high-performance laser projector opens new and more flexible opportunities for our customers in the installation and events market. We value the strategic nature of the relationship with Epson, as well as the continuous communication.”

The EB-L25000U is not only the brightest 3LCD laser projector on the market, it’s also smaller and lighter than competing products. Plus thanks to 360° rotation, it offers incredibly flexible mounting. A sealed optical unit and inorganic phosphor wheel mean that the EB-L25000U provides 20,000 hours of reliable, maintenance-free use, even coping with very smoky environments, such as concert halls and theatres.

Over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overstijgen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 67.000 werknemers in 90 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2014 een omzet van 1.551 miljoen euro. www.epson.nl

Ecologische Visie 205