Epson Nederland

Nederlandse werkgever faciliteert werknemer niet in thuiswerken

Persbericht   •   jul 18, 2016 11:24 CEST

Epson ET-4550

Amsterdam, 18 juli 2016 - Een kleine 40 procent van de Nederlandse werknemers moet alle faciliteiten die nodig zijn om thuis te kunnen werken zelf regelen, ook al geeft de wet aan dat bij thuiswerken een goede werkplek nodig is en dat de werkgever hiervoor moet zorgen. Slechts 9 procent krijgt alles wat nodig is voor werken buiten kantoor door de werkgever vergoed. Bijna een kwart krijgt slechts een deel vergoed. Dat blijkt uit onderzoek van Epson onder 500 medewerkers van diverse Nederlandse bedrijven.

Onder faciliteiten voor thuiswerken wordt in de wet onder meer een goede stoel, tafel, de juiste verlichting, computers en beeldschermen genoemd. Uit het onderzoek bleek dat 53 procent van de ondervraagden de laptop of desktop om thuis te werken zelf heeft betaald. Daarbij is 61 procent van de printers die thuis voor het werk gebruikt worden, betaald door de werknemer zelf. Een goede bureaustoel (6 procent) of een bureau (3 procent) worden evenmin gul vergoed door de werkgever.

Eenmalige investering
“Printen is tegenwoordig een stuk goedkoper dan veel mensen beseffen,” stelt Ward Estoppey, Channel Marketing Manager bij Epson Nederland. “Het is voor werkgevers een eenmalige, geringe investering en ook de kosten op de langere termijn zijn goed te beheersen. Neem bijvoorbeeld de EcoTank ET-4550: omdat de printer voldoende inkt voor twee jaar printen bevat, heeft een bedrag slechts te maken met eenmalige aanschafkosten. Bovendien zijn de afdrukkosten per pagina enorm laag.”

11.000 pagina’s zonder bijvullen
De Epson ET-4550 is een zeer complete alles-in-een inkjetprinter, perfect voor elk klein (thuis)kantoor, die wordt geleverd met genoeg inkt voor het afdrukken van maximaal 11.000 pagina's, zonder dat hier inktpatronen voor nodig zijn. “Omdat de afdrukkosten zo laag zijn, hoeft de werkgever zich ook niet druk te maken over het feit dat de werknemer zo nu en dan een print voor privédoeleinden maakt,” zegt Estoppey. “Zelfs als je hem als werknemer alsnog zelf moet blijven betalen, is zo’n moderne inkjetprinter betaalbaar en blijven de kosten beheersbaar.”

Over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten op het gebied van printing, visuele communicatie, kwaliteit van leven en productie te overstijgen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printsystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 67.000 werknemers in 90 bedrijven en is trots op zijn bijdrage aan de gemeenschappen waarin de groep actief is en zijn voortdurende inspanningen om de milieubelasting te beperken.

Over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.700 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2014 een omzet van 1.551 miljoen euro. www.epson.nl

Ecologische Visie 205