Epson Nederland

Supersnelle printer produceert foto’s van groot formaat met uitzonderlijk hoge kwaliteit

Persbericht   •   jan 12, 2016 09:30 CET

Amsterdam, 12 januari 2015 – Epson presenteert de SureColor SC-P20000, de nieuwste toevoeging aan de SC-P serie. De printer combineert nieuwe printsnelheden met de gebruikelijke hoge kwaliteit en is ideaal voor het printen van scherpe foto’s in groot formaat. Dankzij een reeks van innovatieve technologieën en functionaliteiten is de printer zowel handig in gebruik als gemakkelijk te bedienen.

Ontworpen voor fotolabs, copy shops en bedrijven, levert de SC-P20000 een brede selectie aan foto’s van hoge kwaliteit, Point Of Sale-items en bewegwijzering. De printer is voorzien van een PrecisionCore MicroTFP-printkop om geweldig resultaten te behalen, zelfs in lagere kwaliteitsmodi. Dit stelt gebruikers in staat tot hoge productiviteit zonder in te leveren op kwaliteit. De printkop is gekoppeld aan mediatoevoertechnologie met hoge precisie, zoals een nieuw ontwikkelde papiertoevoerstabilisator met camera en rolsysteem, om verzekerd te zijn van een goede werking.

Marc Boehmer, Product Manager bij Epson Europa: “We begrijpen dat de markt lang heeft moeten wachten op een opvolger van onze uiterst populaire Epson Stylus Pro 11880. Met de SC-P20000 zetten we een meer dan geschikte vervanger neer. Deze printer combineert nieuwe, superieure printsnelheden met dezelfde hoge outputkwaliteit die klanten verwachten, en biedt een reeks aan nieuwe mogelijkheden en verbeterde gebruiksvriendelijkheid.”

Om de hoge kwaliteit, die de markt verwacht, te kunnen leveren, is de SC-P20000 voorzien van een aantal functies om voor de meest accurate, precieze en betrouwbare resultaten te zorgen. De nieuwe Epson UltraChrome Pro 10-colour inktset zorgt voor consistente en fantastisch uitziende afdrukken: zwarte vlakken zijn diep en rijk dankzij de nieuwe Photo en Matte Black-inkt met hoge dichtheid. Betere gradaties met minder korreligheid zijn mogelijk dankzij de K4 en Multi Size Droplet-technologie. De nieuwe printkopstructuur zorgt voor minder vibratie en meer accurate inktdruppels en afdrukken. Om te zorgen voor consistentie zonder dat daar dure toevoegingen aan te pas moeten komen, kunnen gebruikers met de Epson Colour Calibration-functie heel eenvoudig zelf de kleurreproductie instellen.

De SC-P20000 levert niet alleen geweldige resultaten, maar maakt ook nog eens de bediening en het onderhoud duidelijk en simpel, zodat gebruikers probleemloos kunnen printen. De duidelijk geïllustreerde gebruikersgids en kleuren lcd-scherm zorgen ervoor dat gebruikers eenvoudig aan de slag kunnen. Het wisselen verschillende soorten papier gebeurt snel en is eenvoudig. Dankzij transparante kleppen op de printer kunnen gebruikers de status van de printopdracht zien, en hoeveel papier er nog in de printer zit. Als de printopdracht is voltooid, wordt de printkop zo gepositioneerd dat de gebruiker deze, samen met de inktklep, kan schoonmaken en zo kan besparen op onderhoudskosten.

Gebruiksgemak en workflow kunnen verder worden verbeterd met een optionele Adobe postscript-module; ook is er een optie om direct via het printerpaneel printopdrachten vanaf een HDD af te drukken, zonder tussenkomst van een PC.

De SC-P20000 is vanaf maart 2016 beschikbaar.

Informatie over Epson

Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen met oplossingen variërend voor thuis, op kantoor en voor commerciële en industriële ondernemingen. Het productassortiment van Epson bestaat uit inkjetprinters, printersystemen, 3LCD-projectoren, industriële robots, multimediabrillen en sensorsystemen die zijn gebaseerd op compacte, energiebesparende en nauwkeurige technologieën.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is. Zie ook de Epson Corporate website.

Informatie over Epson Europe

Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. Zie ook de Europese Epson website

Lees meer over de Ecologische Visie.