Klarna BV

Supertrash.com maakt achteraf betalen mogelijk met Klarna

Persbericht   •   feb 14, 2013 12:00 CET

SuperTrash.com biedt vanaf vandaag de achteraf betaalmethoden Klarna Factuur en Klarna Account aan. De modeliefhebber kan daardoor eerst de bestelling thuis ontvangen en hoeft later pas - binnen 14 dagen - te betalen. Ook is het niet nodig om pinpaslezers te gebruiken of lange creditcardnummers in te vullen. Betalen vindt plaats in een handomdraai. Hiermee biedt Klarna extra gemak en eenvoud aan de bezoekers van de webshop van het populaire modemerk.

Nederlandse succesformule biedt klant meer eenvoud en gemak

SuperTrash wordt in meer dan 24 landen verkocht en heeft 2.000 verkooppunten wereldwijd, waarvan 500 in Nederland. De webshop SuperTrash.com wordt per dag bezocht door 20.000 bezoekers en verwerkt 200 transacties. Naast betaalbare en modieuze kleding voert het merk ook een eigen schoenen- en accessoirelijn, een Girls collectie en Madame SuperTrash: een uitgebreide lingeriecollectie. Guido Voorbij, de e-commerce manager van SuperTrash: “Wij vinden het belangrijk om onze shoppers de mogelijkheid te bieden om eerst kleding te passen, te bekijken én daarna pas te betalen. Daarbij moet het voor de shopper zo eenvoudig mogelijk zijn om een bestelling te plaatsen. In Klarna hebben wij een partner gevonden die dit mogelijk maakt. Om te bestellen hoeven onze klanten dankzij Klarna alleen hun naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum in te voeren en geen vertrouwelijke gegevens of pinpaslezers bij de hand te hebben.”

De vrouw centraal

Henrik Nilsmo, Country Manager Klarna Nederland: “SuperTrash is hét voorbeeld van een Nederlands bedrijf met internationaal succes dat snel blijft groeien. Het merk is een koploper als het gaat om continue vernieuwing en het centraal stellen van de doelgroep: de jonge, bewuste en modieuze vrouw. Ik ben dan ook erg verheugd dat wij SuperTrash kunnen helpen hun doelgroep nog beter te bedienen.”

Over Klarna

Klarna is in 2005 in Zweden opgericht door - toentertijd studenten - Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth en Victor Jacobsson. Inmiddels is Klarna Europees marktleider op het gebied van factuurgebaseerde betaaloplossingen voor de e-commerce. Meer dan 15.000 webshops in Duitsland, Nederland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk,  Denemarken en Finland hebben Klarna als betaalmethode geïntegreerd. De diensten van Klarna (Klarna Factuur en Klarna Account) zijn tot nu toe door meer dan acht miljoen consumenten gebruikt. Bij het bedrijf werken momenteel 800 medewerkers. In 2012 heeft Atomico aandelen in Klarna verworven, Klarna ontving eerder al financiële steun van Sequoia Capital, DST Global en General Atlantic.

www.klarna.nl / www.twitter.com/KlarnaNL / www.facebook.com/KlarnaNederland