Thule Group

Thule Adventure Team opnieuw wereldkampioen

Persbericht   •   dec 11, 2013 16:37 CET

Na 7 dagen racen is het Thule Adventure Team als winnaar over de finish gekomen van een van de zwaarste Adventure Racing wereldkampioenschappen ooit. Dit is de tweede keer dat het Thule Adventure Team de titel wint. De vorige keer was in 2011.

Jacky Boisset en Mimi Guillot uit Frankrijk, Stuart Lynch uit Nieuw-Zeeland en Albert Roca uit Spanje hebben samen geraced door de jungle, gepeddeld door wildwaterrivieren, indrukwekkende bergen beklommen en tot hun borst door de modder gezwoegd van mangrovemoerassen gedurende een hele week, met slechts enkele uren slaap.

De wereldkampioenschappen van 2013 in Costa Rica waren nog zwaarder dan verwacht. Veel teams hebben zich dan ook terug moeten trekken tijdens de race. Het Thule Adventure Team wist alle uitdagingen te trotseren dankzij een succesvolle teamstrategie en de uitstekende aansturing door Jacky en Stuart. Tijdens de 7 dagen is het team slechts 8 uur gestopt om te slapen. In combinatie met microslaapjes tijdens de peddel-stukken zijn ze minder tijd verloren in vergelijking tot de andere teams, die gestopt zijn om een aantal uren te slapen.

Toen ze van start gingen voor het één na laaste gedeelte van de race, liep het Thule Adventure Team zeven uur voor op het tweede team, Columbia Vidaraid uit Spanje.

“Jacky, Mimi, Stuart en Albert hebben een geweldig resultaat neergezet in Costa Rica. Ze hebben gewonnen dankzij hun geweldige samenwerking en door een succesvolle strategie aan te passen op elke uitdaging van de race. Ze hebben zich zo goed mogelijk voorbereid, zowel fysiek als mentaal, met een uitgekiende strategie voor alle aspecten van de race, inclusief slaap, voeding, het verkijgen van genoeg drinkwater en het zo veel mogelijk voorkomen van infecties en blaren,” zegt Martin Flinta, de Thule Adventure Team aanvoerder.

Stuart en Albert hebben ingevallen voor de reguliere Thule Adventure Team-leden Martin Flinta, die thuis moest blijven vanwege een infectie die hij op heeft gelopen tijdens de Ironman en X Terra races op Hawaii een paar weken geleden, én Per Vestling, die een jaar vrij heeft genomen van het racen.

Over Thule

Het merk Thule is opgericht in 1942. Onder het motto ‘Bring your life’ biedt Thule een breed assortiment van top-producten waarmee mensen met een actieve lifestyle hun bagage, uitrusting en hun kinderen op een veilige, eenvoudige en stijlvolle manier kunnen vervoeren. Thule biedt onder andere dakdragers, fietsdragers, dakkoffers, boot- en paardentrailers, laptop-, camera- en sporttassen en kinderproducten zoals kinderstoeltjes voor op de fiets en multifunctionele kinderwagens. De producten zijn verkrijgbaar in meer dan 125 landen. Thule is het grootste merk van de Thule Group. Lees meer op www.thule.com