Thule Group

Thule EasyFold genomineerd voor Fiets Innovatie Award 2014

Persbericht   •   feb 10, 2014 16:55 CET

De vakjury van de Fiets Innovatie Award heeft de Thule EasyFold opvouwbare fietsdrager genomineerd voor een Award 2014.

De Thule EasyFold is door de onafhankelijke vakjury, bestaande uit deskundigen op het gebied van fietsen, innovatie en industrieel ontwerp, samen met 32 andere inzendingen beoordeeld. Uit deze 33 inzendingen heeft de jury acht genomineerden gekozen.

‘De jury heeft verheugd kennis genomen van het grote aantal inzendingen en het hoge innovatieniveau hiervan. Zij heeft hierdoor echter wel een pittige klus gehad aan het bepalen van de uiteindelijke genomineerden voor de verkiezingen van Fiets Innovatie Award 2014 – het niveau was namelijk bovengemiddeld hoog te noemen’, aldus de organisatie.

Thule EasyFold

De Thule EasyFold is ergonomisch ontworpen, zodat de drager heel eenvoudig uit te vouwen en bevestigen is. De drager is ingevouwen niet groter dan een standaard koffer en neemt dus weinig plek in. Door de laadcapaciteit van 2 x 30 kilo, is de drager zelfs geschikt voor e-bikes en zwaardere MTB’s. En met de grote tussenruimte tussen fietsen (22 centimeter) is er ook ruimte voor brede sturen. Daarnaast is de EasyFold geschikt voor fietsen met een lange wielbasis, zoals downhill mountainbikes. De Thule EasyFold is beschikbaar op de markt voor een adviesprijs van 558 euro (met 7-polige stekker) of 609 euro (met 13-polige stekker). De fietsdrager voldoet aan de strengste veiligheidstesten en kent een garantietermijn van vijf jaar.

Over Thule

Het merk Thule is opgericht in 1942. Onder het motto ‘Bring your life’ biedt Thule een breed assortiment van top-producten waarmee mensen met een actieve lifestyle hun bagage, uitrusting en hun kinderen op een veilige, eenvoudige en stijlvolle manier kunnen vervoeren. Thule biedt onder andere dakdragers, fietsdragers, dakkoffers, boot- en paardentrailers, laptop-, camera- en sporttassen en kinderproducten zoals kinderstoeltjes voor op de fiets en multifunctionele kinderwagens. De producten zijn verkrijgbaar in meer dan 125 landen. Thule is het grootste merk van de Thule Group. Lees meer op www.thule.com