Thule Group

Thule EasyFold wint opnieuw in fietsdragertest van het Duitse automagazine “auto motor und sport”

Persbericht   •   jun 17, 2013 14:29 CEST

In de laatste uitgave van het invloedrijke Duitse magazine “auto motor und sport” is de Thule EasyFold opvouwbare fietsdrager verkozen als beste product uit acht geteste fietsdragers. Thule wist de jury te overtuigen met een perfect werkend en vernieuwend vouwsysteem. Dankzij deze technologie is de Thule EasyFold in te klappen tot het formaat van een koffer. Daarnaast is de drager zeer eenvoudig te bevestigen op de trekhaak.

De test spitste zich toe op drie punten: bevestiging, hanteerbaarheid en crashtest/veiligheid. De jury was met name te spreken over de eenvoudige bevestiging van de opvouwbare drager en de bijzonder veilige wijze waarop fietsen vast te zetten zijn. “De opvouwbare drager is eenvoudig te bevestigen op de trekhaak door één persoon, door middel van een snelkoppeling. De wielgoten en de beugel zijn daarnaast zo geplaatst dat de fiets gegarandeerd veilig en stabiel blijft”, aldus het magazine in de eindconclusie. Daarnaast was het blad onder de indruk van de drager bij de crashtest.

“We zijn altijd blij als onze vernieuwende ideeen worden gewaardeerd”, zegt Eric Norling, International Product Manager Bike van de Thule Group. “Thule focust zich altijd op ontwerp, veiligheid en hanteerbaarheid: die kenmerken die perfect samenkomen in de Thule EasyFold.”

De details en resultaten van de test is te vinden in de huidige uitgave van het magazine.
Over Thule Group
Thule Group is wereldmarktleider op het gebied van producten waarmee mensen alles van waarde op betrouwbare, veilige en stijlvolle wijze kunnen vervoeren. Onder het motto Active Life, Simplified biedt Thule Group producten in vier marktsegmenten: Outdoor (uitrusting en dragers voor fiets-, water- en wintersport, dakboxen, fietstrailers en wandelwagens), Bags (laptop- en cameratassen, rugzakken, fietstassen etc.), Towing (trekhaken en aanhangers) en Work Gear (ladderdragers, gereedschapskisten etc.).
Thule Group heeft ca. 3400 medewerkers in meer dan 50, over de hele wereld verspreide, productiefaciliteiten en verkoopkantoren. De omzet in het jaar 2012 bedroeg 5,8 miljard Zweedse Kronen.

Lees meer op www.thulegroup.com