Thule Group

Thule Glide: de praktische en lichtgewicht sportkinderwagen

Persbericht   •   sep 11, 2014 10:10 CEST

Thule, het Zweedse outdoor-merk, introduceert de Thule Glide sportkinderwagen. De Thule Glide heeft een praktisch en aerodynamisch design, dat je het optimale uit je hardloopsessie of wandeling laat halen, op ieder terrein. Het is een van de lichtste kinderwagens in zijn categorie, terwijl hij extreem stabiel blijft en beschikt over tal van slimme functies. De Thule Glide is onderdeel van Thule’s productcategorie Active with Kids, een serie producten voor ouders met een actieve lifestyle.

De Thule Glide beschikt over vele features voor de echte hardloper die wil rennen met kleine kinderen, ongeacht het soort terrein of seizoen. Om het optimale uit je hardloopsessie te halen heeft de Thule Glide een gefixeerd voorwiel dat zorgt voor extra stabiliteit wanneer je vaart maakt. Een in lengte verstelbare en ergonomische stuurstang zorgt ervoor dat je lekker grote stappen kunt blijven nemen. Een handrem vergroot het remgemak op stijl terrein. De Thule Glide is licht, aerodynamisch, heeft een perfecte rolweerstand en zorgt voor een soepele en comfortabele rit voor je kind.

De Thule Glide heeft een gewatteerd zitje en kan afgesteld worden tot een bijna horizontale slaappositie. Ook is er een verstelbare kap waar je doorheen kan kijken om je kindje in de gaten te houden tijdens het rennen. De Thule Glide is met één hand op te vouwen en is compact op te bergen en te vervoeren. Optionele accessoires zijn onder andere de adapter voor autostoeltjes van verschillende merken. Ook is er de Snack Tray, de Rain Cover en een Mesh Cover.

Kenmerken Thule Glide:

Gewicht: 9,9 kg
Product afmetingen: 89x35,5x53,3 cm (lengte, diepte, hoogte)
Afmetingen opgevouwen: 91,4x61x28 cm (lengte, diepte, hoogte)
Kleur: Dark Shadow (donkerblauw) / Thule Blue (voering)

Thule Glide voldoet aan de volgende veiligheidsstandaarden: EN 1888, ASTM F833, Health Canada SOR/85-379

Thule Glide is onderdeel van de Thule categorie Active with Kids Sports Series. Een ander product uit deze categorie is de multifunctionele kinderwagen, de Thule Chariot, en eerder dit jaar werd deze categorie uitgebreid met een nieuw kinderzitje voor achterop de fiets, de Thule RideAlong en de fietskar, de Thule Coaster.

De Thule Urban Glide is voor baby’s tussen de 0-6 maanden geschikt om mee te wandelen, niet voor hardlopen. De kinderwagen wordt aanbevolen voor rennen en wandelen op ruig terrein wanneer je kind ouder is dan 6 maanden, onder de 23kg (je kind moet zelf zijn hoofdje omhoog kunnen houden).

Verkrijgbaar in de winkel vanaf 1 oktober 2014.

Over Thule

Het merk Thule is opgericht in 1942. Onder het motto ‘Bring your life’ biedt Thule een breed assortiment van top-producten waarmee mensen met een actieve lifestyle alles van waarde op betrouwbare, veilige en stijlvolle wijze kunnen vervoeren. Thule biedt onder andere dakdragers, fietsdragers, dakkoffers, laptop-, camera- en sporttassen en kinderproducten zoals fietsstoeltjes en multifunctionele kinderwagens. De producten zijn verkrijgbaar in meer dan 125 landen.

Thule is het grootste merk van de Thule Group.

Lees meer op www.thule.com